به گزارش جام جم آنلاین از العالم، مسافران، به اقدام این شرکت که مسافران را قبل از سوار شدن به هواپیما، وزن می کرد به وزارت حمل و نقل آمریکا شکایت کردند.
پیش از این نیز در همین سال، این شرکت هواپیمایی خدمات رزرو صندلی را لغو کرده بود و به جای آن تلاش کرده بود مسافران را با توجه به وزنشان طوری در هواپیما جای دهد که همه جای هواپیما از وزن یکسانی برخوردار شود.
این شرکت در آن زمان گفته بود که این کار را به منظور تامین سلامت هواپیما و جلوگیری از بروز هر گونه خطر احتمالی انجام می دهد. اما یکی از مسافران در واکنش به اظهارات این شرکت گفته بود: «معلوم است که این شرکت موضوع سلامت و ایمنی را بهانه خواهد کرد. اما آیا ما در تمام سال های گذشته با خطر مسافرت می کردیم؟»
دیگر مسافران نیز این ایده را نژادپرستانه توصیف کرده و گفتند که این ایده فقط در مورد یک خط آنهم «هونولولو به باجو» اجرا می شد.
اما این پرونده در نهایت به نفع شرکت هواپیمایی هاوایی بسته شد مضاف بر این که چنین نتیجه ای راه را برای تکرار این ایده برای دیگر شرکت های هواپیمایی باز می کند.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد