بزودی صدای پهپادهای کوآدکوپتر، فضای تاسیسات فیسبوک را در دره سیلیکون پر خواهد کرد. این شرکت قصد دارد یک پهپاد مخابراتی را در ارتفاع 122 متری به پرواز درآورد. بتازگی فیسبوک درخواستی به FCC تسلیم کرده و در آن اجازه پرواز دادن یک رادیوی آزمایشی روی باند 4/2 گیگاهرتز را داده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۸۱
غرش پهپادهای فیسبوک در آریزونا

فیسبوک در بیانیه‌ای هدف از این عملیات را آزمایش تجهیزات کاربردی مخابراتی جدید در حالت پرواز با ارتفاع کم اعلام کرده و در جایی دیگر گفته است این آزمایش در شهر مِنلو پارک کالیفرنیا صورت گرفته و حداکثر پرواز تا ارتفاع 122 متر را شامل خواهد شد.

پهپادهای آکیلا، پروژه در دست تولید فیسبوک برای عرضه اینترنت به نقاط مختلف جهان است. این پهپادها هیبتی عظیم دارند. طول بالشان در ابعاد یک بوئینگ 737 است و قادرند هر بار به مدت سه ماه در ارتفاع 18هزار و 300 متری در حال پرواز باشند. فیسبوک اکنون در حال آزمایش این پهپادها در صحرای آریزوناست.

این که فیسبوک می‌خواهد پهپادهای کوچکی را در منلو پارک آزمایش کند، دلیل بر تولید پهپادهای کوچک‌تر نیست. این پهپادهای کوچک فقط قرار است برای آزمایش فناوری بیسیم یا وایرلس فیسبوک به کار برود که در نهایت برای پهپادهای بزرگ‌تر آکیلا استفاده خواهد شد.

فیسبوک در رقابتی تنگاتنگ با گوگل برای ساخت و کاربرد فناوری‌های هوایی به قصد ارائه اینترنت فراگیر برای مشتریان و افزایش نرخ استفاده از خدمات آنلاین خود به سر می‌برند. یازدهم شهریور امسال با نابودی اولین ماهواره‌ فیسبوک در جریان انفجار موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس پیش از پرتاب، این شرکت خسارت شدیدی متحمل شد.

منبع: Business Insider

مترجم: سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها