نامزد و مادربزرگ پزشک خوش‌خط تبریزی پس از خوردن غذای مسموم جان خود را از دست دادند. پدر و مادر این پزشک نیز به دلیل مسمومیت تحت مراقب‌های ویژه هستند. این خبر در روزهای عزاداری، بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت، اما ماجرا چیست؟
کد خبر: ۹۵۶۰۸۶

به گزارش جام‌جم و بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌ها، روز قبل از تاسوعا فردی ناشناس غذای نذری برای دکتر علیرضا صلحی می‌آورد و او نیز غذا را به خانه خود می‌برد، خانواده این دکتر پس از خوردن غذا، دچار مسمومیت شده و بلافاصله به بیمارستان سینای تبریز انتقال می‌یابند. مادربزرگ و همسرش المیرا به دلیل شدت مسمومیت فوت کردند و حال پدر و مادرش نیز مساعد نیست و تحت نظر هستند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، ظاهرا غذا به ماده‌ای به نام سیانیک یا قرص برنج آلوده شده بود.

علیرضا صلحی پزشک عمومی ساکن تبریز متولد بهمن ماه 63 است که در یکی از نسخه‌‌های خود برای بیمارش گوش دادن به صدای یکی از خوانندگان موسیقی سنتی را تجویز کرده بود. او در نسخه‌ دیگری نیز خطاب به داروخانه نوشته بود که از بیماری فاقد دفترچه بیمه که سواد خواندن هم نداشته پولی نگیرد تا خود وی هزینه‌ داروهای بیمار را پرداخت کند که این نامه توسط داروخانه منتشر شده بود. پس از این حادثه، وزیر بهداشت در پیامی ضمن تسلیت به دکتر صلحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را به عنوان نماینده خود برای پیگیری علت وقوع این حادثه تا حصول نتیجه نهایی مامور کرد.

شبستری خیابانی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی هم پس از این حادثه اعلام کرد: مساله فوت این افراد به هیچ عنوان امنیتی نیست. این موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح در حال پیگیری است و پس از اقدامات لازم، اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مرد تبریز، آذرشهر و اسکو هم در واکنش به این حادثه اظهار کرد: بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده، غذای نذری مسموم بوده که باید عمدی و غیرعمدی بودن آن به طور دقیق بررسی شود. این که چه کسانی و با چه هدفی به توزیع نذری مسموم اقدام کرده و باعث وقوع این حادثه ناگوار برای پزشک معروف تبریزی شده‌اند، باید بدقت بررسی شود. این حادثه بسیار ناگوار بوده و باعث تاثر و ناراحتی مردم تبریز شده تا جایی که در کل کشور بازتاب داشته است. حجت‌الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز به میزان گفت: این پزشک مدعی شده که فردی چند غذای نذری در اختیار آنها قرار داده و اعضای خانواده‎اش با مصرف این غذا مسموم و راهی بیمارستان شده‌اند.همسر و مادربزرگ این پزشک فوت شده‌اند؛ اما هنوز علت مرگ آنها مشخص نیست و پرونده در دست بررسی است.

وی با بیان این که صحت و سقم این ادعا هنوز به اثبات نرسیده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که پرونده در مرحله تحقیقات قراردارد، هرگونه اظهارنظر در این رابطه عاری از واقعیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها