رکسانا رازقیان، ملی‌پوش اسلالوم است که چند روز پیش از اردوی یک ماهه اروپا به ایران بازگشت. این ورزش با وجود قدمت کم در ایران با حضور ورزشکاران مستعد و علاقه‌مند پیگیری می‌شود مانند رکسانا رازقیان که یکی از بهترین‌های اسلالوم بوده و برای پیشرفت برنامه‌ریزی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۱۷۹

رازقیان درباره دشواری‌های تمریناتش می‌گوید: ورزش حرفه‌ای دشواری‌های زیادی دارد و کسی که قبول کرده حرفه‌ای ورزش کند باید این مشکلات را پشت سر بگذارد. مسیر رسیدن به قهرمانی در مسابقه‌های قهرمانی جهان یا المپیک، مسیر بسیار سخت و دشواری است و من این را بخوبی می‌دانم. از یک سال قبل با تمرینات سخت و شرکت در مسابقه‌های بزرگ تمام سعی خودم را برای کسب تجربه و آموختن تکنیک در این رشته آغاز کرده‌ام.

اسلالوم کار تیم ملی قایقرانی ایران اردوهای متعددی را در فرانسه و ایتالیا پشت سر گذاشت و اینک در ادامه تمریناتش می‌خواهد از تجارب و آموزه‌های مربیان اروپایی استفاده کند. او ادامه می‌دهد: پیشنهاد تمرین در ایتالیا زیرنظر روبرتودآنجلو، ورزشکار و مربی المپیکی سال‌های دور یونان و ایتالیا برای من مانند معجزه‌ای در ادامه راه بود. او مربی بزرگی است و قهرمانان بسیاری معرفی کرده است. زمان کوتاه تمرین از پراگ در جمهوری چک تا ایوریا، شهری تاریخی در ایتالیا، زندگی‌ام را تحت تاثیر قرار داد و این سفر به تجربه‌ای بی‌نظیر برایم تبدیل شد. من به منظور شرکت در کاپ جهانی رهسپار پراگ شده بودم. پیست پراگ محل مناسبی برای تمرین بود که در آنجا می‌توانستم جایگاه خودم را در رتبه‌بندی جهانی بالا ببرم.

رازقیان درباره اردویش در ایتالیا هم می‌گوید: در ایوریای ایتالیا، علاوه بر تمرین روی تکنیک‌ها، به واسطه ماهیت پیست که نیمه طبیعی و دارای جریانات مبهم در آب بود، همچنین سرعت بالای آب و پله‌های بلند آبی، تمریناتم روی ایجاد هارمونی و هماهنگی بدون حرکات بدن و پارو و آشنایی با جریانات آبی متمرکز شد. دقیقا می‌توانم تصور کنم چه تجربیات ارزنده‌ای نصیبم شده است، اگرچه هنوز راه زیادی برای رسیدن به قهرمانی باقی مانده، اما من همچنان به تمرینات خودم سخت‌تر از قبل ادامه می‌دهم و امیدوارم با حضور در پیست‌های جهانی و تمرین در کنار مربیان کارآزموده و ورزشکاران حرفه‌ای در راه رسیدن به هدفم موفق شوم. رازقیان بخشی از موفقیت‌های خود را در اسلالوم مدیون زحمات مادرش به عنوان مربی این ماده قایقرانی می‌داند و می‌گوید: از مادرم که مربی دلسوز و پشتیبان من و پدرم که با صبر و حمایتش مشوق‌های اصلی من هستند سپاسگزارم‌؛ همین طور حمایت دیگر اعضای خانواده‌ام که در این مسیر کمک حالم بوده‌اند و از طرفی برای تمام دختران سرزمینم آرزو می‌کنم شجاعانه برای رسیدن به رویا‌هایشان تلاش کنند و ایمان داشته باشند هیچ قدرتی قوی‌تر از اراده خودشان نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها