شورای اروپا (Europe Council) برای اجرای یک پرفورمنس با موضوع اسلام و اروپا، از علی قمصری و لوسین خاچاتریان دعوت کرده است.
کد خبر: ۹۴۳۶۷۹
نوای تار ایرانی در شورای اروپا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی این برنامه، در این پرفورمنس که قرار است ٩ نوامبر در ساختمان شورای اروپا برگزار شود، تار قمصری به‌عنوان نمادی انتزاعی از اسلام و شرق در مواجهه با پیانوی خاچاتریان به‌عنوان نمادی از اروپا، با ورودی موسیقایی به صدا درمی‌آید. این پرفورمنس با هدف نمایش انتزاعی از مواجهه و آمیختگی فرهنگی شرق و غرب اجرا خواهد شد.

در این راستا، علی قمصری به مسؤولان پیشنهاد داده‌ است تا پس از ارائه‌ی مستندات این دعوت و با توجه به اهمیت فرهنگی و سیاسی این حضور، مقدمات برپایی یک کنسرت تک‌نوازی تار را در مشهد فراهم آورند تا قمصری در گفتمانی فرهنگی، مخالفان برگزاری کنسرت در مشهد را در مواجهه با معنویت نهفته در موسیقی اصیل ایرانی به تغییر موضع‌شان نسبت به این موضوع دعوت کند.

علی قمصری گفته که حاضر است این کنسرت را بدون دریافت هیچ مبلغی از مخاطبان برگزار کند و تنها هدف او این است که مخالفان با تغییر موضع‌شان نسبت به موسیقی ایرانی منعطف‌تر شوند.

این پرفورمنس علاوه بر اجرای زنده‌ی علی قمصری و لوسین خاچاتریان، به پخش فیلم و موسیقی‌های دو فرهنگ خواهد پرداخت و این مجموعه، با اجرای تنظیم دوباره سمفونی ٩ بتهوون توسط این دو ساز به پایان می‌رسد.

این رویداد می‌تواند در تعدیل نگرش اسلام‌هراسانه غالب بر اروپا و روشنگری درباره نگرش اروپا به ایران، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

این برنامه یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی‌ است که در آن، وزرای امور خارجه‌ی سایر کشورهای اروپایی و چهره‌های مهم فرهنگی جهان حضور خواهند داشت.

به دلیل اهمیت این اجرا، قمصری هفتم اکتبر برای تمرین و ضبط فیلم‌ها به ارمنستان سفر خواهد کرد و خاچاتریان نیز از آلمان به او می‌پیوندد. شورای اروپا در شهر استراسبورگ واقع است.

براساس این گزارش، علی قمصری در بیش از ٧٠ فستیوال جهانی حضور یافته و انتشار ١٥ آلبوم در ایران و فرانسه با صدای همایون شجریان، علیرضا قربانی و محمد معتمدی و ...، برگزاری ورک‌شاپ در دانشگاه‌های UBC کانادا و کنسرواتوارهای بارسلون و پاریس، اجرای پروژه‌ی ارکسترال شیپور صلح، اجرای پروژه‌ی تار ایرانی عشق جهانی با کوارتت‌های کشورهای مختلف‌ و انتشار کتاب هارمونی ایرانی از جمله فعالیت‌های او در حوزه موسیقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها