پلی به نام «شیان رن کیائو» که در چین قرار دارد، بزرگ‌ترین پل طبیعی جهان است که توسط گوگل ارث کشف شده است.
کد خبر: ۹۴۱۷۱۶
کشف بزرگ‌ترین پل طبیعی جهان در چین +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، این پل در کشور چین به اسم «شیان رن کیائو» (Xian Ren Qiao) شناخته می‌شود که به معنی «پل انسان‌های جاویدان» است که زمین را به بهشت متصل می‌کند.

زمانی که شخصی به نام جی ویلبر برای اولین بار یک پل طبیعی عظیم را که از روی یک رودخانه عبور می‌کرد، در گوگل ارث کشف کرد، بسیار شگفت‌زده شد.

وی و همکارانش به لطف عکس پانوراما این پل را که در یک نقطه توریستی در چین قرار داشت، به‌ سرعت پیدا کردند و تصمیم گرفتند برای دستیابی به اطلاعات بیشتر با کشتی به آنجا سفر کنند.

در ۱۶ اکتبر سال ۲۰۱۰، ری میلار سرپرستی گروهی را برای بازدید از این پل افسانه‌ای به عهده گرفت.

تا قبل از این بازدید، این پل عملاً برای جهان خارج از چین ناشناخته بود و تنها یک جاذبه محلی به شمار می‌آمد.

تیم ری میلار اولین افرادی بودند که از جهان غرب برای بازدید این پل آمده رفتند. این پل که از سنگ آهک کارست ساخته شده، گسترده‌ترین پل چین است. بعد از آن به ترتیب دو پل جیانگزو (Jiangzhou) و ژیجین (Zhijin) پل‌های بزرگ چین هستند.

تنها راه برای دستیابی به این پل استفاده از قایق‌های ساخته شده با چوب بامبو و حرکت در امتداد رودخانه بولیو است.

این پل در منطقه‌ای دورافتاده واقع شده است. ری میلار و دوستانش ابتدا به روستای بولیو رفتند. این روستا دارای دره‌های بسیار زیبایی است که کنار رودخانه بولیو قرار دارد و از طریق آن می‌توان به پل رسید.

این روستا در سمت بالای پل قرار دارد. آن‌ها قایقرانی را پیدا کردند تا آن‌ها را به سمت پل ببرد. زمانی که به آنجا رسیدند، با چشم‌اندازی خیره‌کننده مواجه شدند؛ پلی که توسط سبزه‌های وحشی احاطه شده و قوس نسبتاً تاب‌خورده‌ای از سنگ آهک نیز دارد. سپس به خشکی رسیدند.

این منطقه نیز به عنوان یکی دیگر از نقطه‌های شروع برای سفر با قایق‌های ساخته شده از چوب بامبو بود. بر روی برخی از این قایق‌ها صندلی‌های چوبی بود تا بازدیدکنندگان بتوانند سفر راحت‌تری را داشته باشند.

قطر دهانه این پل حدود ۱۳۸ متر است. گونتر ولز، یکی از اعضای گروه، این فاصله را با استفاده از مسافت‌یاب لیزری اندازه‌گیری کرد و به این نتیجه رسید که این پل بزرگ‌ترین دهانه را نسبت به دیگر پل‌های طبیعی جهان دارد.

از آنجا که قطر این دهانه از روی قایق و بدون تجهیزات دقیق اندازه‌گیری شده، این عدد با خطای ۴ متر بیشتر یا کمتر محاسبه شده است. وی همچنین ارتفاع این پل را حدود ۷۰ متر برآورد کرده است.

شیان رن کیائو یک پل طبیعی پرپیچ‌وخم است که از فرسایش و فروپاشی یک سنگ آهک عظیم ساخته شده و عامل شکل‌گیری قوس آن، فرسایش قسمتی از آن به دلیل جریان آب است. همچنین، گرانش و خمیدگی ناشی از حرارت نیز باعث ایجاد فرورفتگی در این سنگ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها