کارشناسان هشدار می‌دهند استفاده نادرست از لنزهای تماسی چشم می‌تواند به عفونت‌های جدی چشم و صدمات بلند‌مدت به این عضو منجر شود.
کد خبر: ۹۳۸۳۱۲
لنزهای تماسی می‌توانند صدمات جدی چشمی ایجاد کنند

به گزارش جام جم آنلاین ، براساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، (CDC)، تقریبا یک‌پنجم از عفونت‌های چشمی مرتبط با لنزهای تماسی، در یک دهه گذشته منجر به صدمات چشمی جدی شده‌اند. در این گزارش، 1075 نفر از کسانی که در فاصله سال‌های 2005 تا 2015 دچار عفونت‌های مرتبط با لنزهای تماسی شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

افرادی که به این صدمات مبتلا شده بودند عنوان کردند یا دچار لکه قرنیه شده و به پیوند قرنیه نیاز داشته‌اند یا کاهش دید پیدا کرده‌اند. محققان می‌گویند لنزهای تماسی، وقتی به شیوه‌های توصیه شده استفاده و نگهداری شوند، می‌توانند شیوه درمانی امن و مطمئنی برای اصلاح دید باشند.

اما استفاده و نگهداری نادرست از این لنزها باعث ایجاد عفونت‌های چشمی‌ای می‌شود که گاهی اوقات به صدمات جدی بلند‌مدتی منجر می‌شوند.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا نیز می‌گویند خوابیدن با لنز تماسی احتمال عفونت چشمی را 6 تا 8 درصد افزایش می‌دهد و افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند نباید با این لنزها بخوابند. همچنین توصیه می‌شود از محلول‌های تازه برای نگهداری این لنزها استفاده شود و از اضافه کردن محلول‌های تازه به محلول‌های استفاده شده خودداری شود. کارشناسان CDC همچنین توصیه کردند استفاده‌کنندگان از این لنزها، آنها را طبق توصیه پزشک خود به طور مکرر عوض کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها