در آستانه انتخاب مرد سال فوتبال اروپا

رونالدو: بهترین فصل فوتبالم را پشت سر گذاشتم

کریس رونالدو ابرستاره تیم ملی پرتغال و رئال مادرید در آستانه انتخاب بهترین بازیکن سال اروپا در گفت‌وگو با سایت یوفا فصل سپری شده را بهترین دوران فوتبالی خود دانست.
کد خبر: ۹۳۷۲۱۳

فصل گذشته را در قیاس با فصولی که تاکنون در دوران بازیگری ‌ات تجربه‌ کرده‌ای‌، چطور ارزیابی می‌کنی؟ رونالدو در پاسخ به این سوال می‌گوید: از نظر جام بردن، شاید بهترین فصل دوران بازیگری‌ام بود. پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی در جام ملت‌های اروپا به همراه کشورم، سالی خارق‌العاده را برایم ساخت. این موضوع درباره عملکرد تیمی ‌و انفرادی‌ام هم صدق می‌کند، چون من در لیگ قهرمانان اروپا بهترین گلزن شدم و در یورو هم عملکرد خوبی داشتم. این فصل واقعاً برایم فصلی فوق‌العاده‌ بود.

او درباره فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان افزود: حضور در آن فینال تجربه‌ای حیرت‌آور بود. یک بار دیگر ما برابر اتلتیکومادرید که تیمی‌ طراز اول است و شایسته قهرمانی هم بود، ‌پیروز شدیم، اما رئال مادرید تیم بهتری بود. ما در ضربات پنالتی خوش‌شانس‌تر بودیم.

رنالدو به تمجید از زیدان هم پرداخت و گفت: زیدان کلید موفقیت ما بود. به‌نظر من، او یک حرفه‌ای بزرگ است، یک شخصیت بزرگ که مهم‌ترین قابلیتش خونسردی و آرام نگه داشتن بازیکنانش است. این همان چیزی است که ما نیاز داشتیم و بعد از آمدن زیدان تیم از صفر به 100 رسید. ما 12 امتیاز از بارسلونا عقب‌تر بودیم، اما فصل را تنها با یک امتیاز کمتر به پایان رساندیم. در لیگ قهرمانان هم کاری را که می‌بایست، انجام دادیم و قهرمان شدیم. دیگر بیشتر از این چه چیزی می‌خواستیم.

امسال چهاردهمین سالی است که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کنی. این برایت چه ارزشی دارد؟ رونالدو درباره این سوال گفت: بازی در لیگ قهرمانان اروپا که مهم‌ترین تورنمنت باشگاه فوتبال است برای من یک افتخار محسوب می‌شود و این‌که بهترین گلزن آن شده‌ام هم حضور در این رقابت‌ها را برایم خاص‌تر می‌کند. لیگ قهرمانان برای من تورنمنت ویژه‌ای است. برای رئال مادرید هم همین‌طور است. پس ما یک‌بار دیگر تلاش می‌کنیم امسال قهرمان این تورنمنت شویم. کاپیتان تیم ملی پرتغال درباره قهرمانی تیمش در یورو گفت:قبل از یورو، ما انتظار داشتیم عملکرد خوبی در یورو داشته باشیم و از مرحله گروهی تا یک‌چهارم نهایی صعود کنیم. از یک‌چهارم نهایی به بعد اما هرچه بالاتر رفتیم مثل یک پاداش بود.

راستش را بخواهید من فکر نمی‌کردم پرتغال بتواند قهرمان یورو شود، اما بازی به بازی بیشتر به امکان‌پذیری این اتفاق ایمان آوردم. در نهایت به چیزی که حق‌مان بود رسیدیم و با یک کار گروهی خوب که بازیکنان‌مان به‌خاطر آن شایسته تبریک هستند، قهرمان شدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها