در کیف لوازم آرایش خانم ها و در سالن های آرایشی یک وسیله فوق العاده محبوب وجود دارد که اغلب تمیز نگه داشتن آن نادیده گرفته می شود ولی بشدت بیماری زا و مملو از باکتری است.
کد خبر: ۹۳۱۸۸۰
لوازم آرایشی مرگبار/ در قرض دادن این لوازم خسیس باشید!
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، برس های آرایشی یکی از خطرناکترین وسایلی است که می تواند زندگی بانوان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
در اکثر محصولات آرایشی بهداشتی انواع مواد نگهدارنده و ضدباکتری وجود دارد اما در برس های آرایشی که مستقیماً با سطح پوست در تماس هستنند هیچ ماده نگهدارنده و محافظتی وجود ندارد و اکثر افراد ماه ها و حتی سالها از برس بدون شستشوی آن استفاده می کنند و ناخود آگاه با مشکلاتی چون آکنه پوستی ، قرمزی و خارش آن مواجه می شوند.
براساس تحقیقات تماس برس آلوده با سطح پوست صدمه دیده و یا دارای زخم می تواند باعث ورود انواع میکروب ها و باکتری های مرگبار به بدن شود بویژه اگر این برس تنها متخص یک نفر نباشد و استفاده از آن مشترک باشد.
در اکثر سالن های آرایشی در سراسر دنیا بدون شستشو و یا ضدعفونی کردن وسایل آرایشی از آنها برای مشتریان متعدد استفاده می شود و آلودگی ها از سطح پوست یک مشتری به صورت افراد دیگر منتقل می شود.
در یک آزمایش متخصصان برس های یک مرکز خدمات بهداشتی آرایشی را در ایالات متحده مورد آزمایش قرار داده و دریافته اند در حدود 45 هزار باکتری در هر یک از آنها وجود دارد در حالی که باید در شرایط عادی تعداد 100 باکتری در موهای هر برس وجود داشته باشد.
خوشبختانه انواع راه ها برای مراقبت از پوست صورت و ضدعفونی کردن وسایل بهداشتی آرایشی وجود دارد از جمله شستشوی برس آرایشی به صورت دوره ای با آب و صابون و خشک کردن آن، تعویض برس کهنه با نو بعد از مدت معینی از استفاده، تمیز کردن برس با دستمال کاغذی پس از هر بار استفاده تا رنگ ها و مواد روی موهای آن باقی نماند، عدم استفاده از این وسیله هنگامی که پوست صورت دچار زخم و یا آکنه سر باز است و نیز عدم استفاده مشترک از برس برای چند نفر، تمامی وسایل آرایشی مانند مسواک حالت استفاده شخصی دارند و تنها یک نفر باید از آن استفاده کند.
دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند در سطح پوست هر فرد میلیون ها باکتری مفید و مضر وجود دارد که برخی از آنها تنها بر روی صورت یک نفر بین میلیون ها انسان وجود دارند، استفاده از محصولات آرایشی به صورت مشترک می تواند باعث جابه جایی این باکتری ها به صورت سایر افراد و حتی ورود به جریان خون و بافت های درونی بدن شود بویژه اگر فرد با آسیب های پوستی هچون آکنه یا تب خال مواجه باشند.
منبع:Dailymail
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها