ریاض در ادامه سیاست‌های تنش‌آفرین خود در منطقه، تلاش دارد تا در یک سناریوی تازه‌ جریانات تروریستی و اپوزیسیون خارج‌نشین ایرانی را فعال کرده و با کمک آنها، تلاشی نخ‌نما برای بی‌ثبات‌سازی ایران انجام دهد.
کد خبر: ۹۲۸۵۱۱

آل‌سعود که پیش از این چه در جریان جنگ تحمیلی، چه نبرد دیپلماتیک ـ بویژه همزمان با گفت‌وگوهای هسته‌ای ـ چه رویارویی نفتی و چه بحران‌سازی منطقه‌ای در عراق، سوریه، یمن و لبنان خود را بازنده یافته، حالا به سراغ جریانات مطرود سیاسی چون سازمان منافقین یا جریانات سلطنت‌طلب رفته‌اند تا شاید از طریق آنها بتوانند تاثیری بر امنیت ایران گذاشته و بار دیگر این جریانات تروریستی را علیه مردم کشورمان فعال کنند.

انتشار برخی خبرهای تازه از کنش‌های سیاسی یکی از رهبران منافقین حکایت از آن دارد که عربستان عملا جز مهره‌های سوخته تروریست، برگ دیگری در برابر ایران در اختیار نداشته و پس از آن‌که توفیقی در ناامن‌سازی کشورمان به کمک داعش نیافته، حالا می‌خواهد این ضعف خود را با استخدام مزدورانی جدید جبران کند که به‌ظاهر ایرانی هستند. به این ترتیب ریاض برای آن‌که جهت تحرکات تروریستی خود در ایران را از داعش به منافقین تغییر دهد، سلسله دیدارهایی را به‌منظور تقویت ارتباطات سرکرده منافقین ترتیب داده و شبکه المنار در این باره افشا کرده است که دیدار‎های سری مریم رجوی با مقامات صهیونیست در منزل سفیر عربستان در پاریس انجام شده است. همین شبکه نوشته که ریاض با هماهنگی تل‌آویو درصدد تدارک برنامه سفر مریم رجوی به اسرائیل است و حتی دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وی نیز در همین راستا صورت گرفته است.

ایجاد خط تماس میان «اسرائیل ـ عربستان ـ منافقین» که مثلثی تروریستی برای اقدامات عملیات‌های ضدایرانی است، باعث شده تا جریانات سازشکار فلسطینی نیز تحت تاثیر همین ائتلاف، فعالیت‌های ضدایرانی خود را تقویت کنند و در همین راستا افزون بر دیدار اخیر محمود عباس با رجوی، نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان، فعالیت شبکه العالم در رام‌الله را محدود کرده‌اند. اقدامی که به‌وضوح نشان می‌دهد ائتلاف عبری ـ عربی، از توانمندی رسانه‌ای تهران در منطقه و بویژه شکست العربیه از جبهه رسانه‌ای جریان مقاومت، نگران بوده و با چنین تحرکاتی قصد دارد افکارعمومی جهان اسلام را علیه مواضع ایران بسیج کند.

البته این تلاش‌ها معمولا به‌دلیل عدم همراهی افکارعمومی کشورهای اسلامی با دولت‌های سازشکار عربی بی‌نتیجه می‌ماند و در همین راستا ائتلاف گروه‌های ده‌گانه فلسطینی دیدار ابومازن با منافقین را محکوم کرده است.

کوشش‌های اخیر عربستان برای تقویت منافقین و بازیچه قراردادن گروه‌های سازشکار فلسطینی در این میان، همه و همه پس از آن صورت گرفت که ریاض رسما ارتباطات خود با تل‌آویو را افشا کرد و می‌توان حدس زد که این تحرکات با امید استفاده از سازمان تروریستی منافقین در جهت اهداف ریاض و اسرائیل طراحی شده باشد. با وجود این بعید است همه این تلاش‌ها به نتیجه مورد انتظار ریاض برسد چراکه هم سازمان منافقین و هم جریانات سلطنت‌طلبی که رسانه‌های آل‌سعود به‌دنبال برجسته کردن آنها هستند، هیچ‌یک پایگاه اجتماعی در ایران نداشته و درست بسان داعش، ناتوان از یارگیری از داخل ایران هستند. همین سرمایه‌گذاری دوباره ریاض روی مهره‌های سوخته، شکست فاز تازه اقدامات سیاسی ـ تبلیغاتی عربستان علیه کشورمان را تضمین می‌کند.

مصطفی انتظاری هروی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها