رییس شبکه هپاتیت ایران تشریح کرد

چگونگی انتقال هپاتیت/هپاتیت C واکسن دارد؟

روز کارآفرین روی خط رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ ششم مرداد ماه، همزمان با روز کارآفرین در برنامه های «افق روشن»، «خونه زندگی» و «سایبان آرامش» به موضوعاتی همچون چگونه یک کارآفرین شویم؟، روند تحول کارآفرینی و تربیت نسل کارآفرین خواهد پرداخت.
کد خبر: ۹۲۵۸۰۷
روز کارآفرین روی خط رادیو سلامت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «افق روشن» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی رادیو سلامت است که به مهم ترین موضوعات سلامت اجتماعی در سطح کلان می پردازد.

با توجه به ترویج کارآفرینی در کشور در این برنامه از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور خسرو سلجوقی، پژوهشگر و مدرس کارآفرینی؛ علی رضایی عارف، کارآفرین برتر؛ علی فروزش، سرپرست دفتر ریاست روابط عمومی ارزیابی عملکرد و امور بین الملل سازمان فنی و حرفه ای، به پتانسیل و ظرفیت حمایت و توسعه کارآفرینی و اینکه چه زمینه هایی نیاز به ورود کارآفرینان دارد، پرداخته می شود.

این برنامه رادیویی در قالبی گفتگو محور سعی در تبیین موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی دارد و می کوشد تا در خصوص محیط زیست، حقوق شهروندی و .... به مخاطبان آگاهی رسانی کند.
گفتنی است، برنامه «افق روشن» روزهای شنبه به موضوعات ‏زیست‌محیطی، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه‌ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد.‎

چگونه یک کارآفرین شویم؟

«خونه زندگی» عنوان برنامه ای از گروه خانواده شبکه رادیویی سلامت است که روز چهارشنبه با حضور دکتر علی اصغر اصغر نژاد، روان شناس و با تاکید بر اینکه با شناخت درست توانایی ها و امکانات مان بتوانیم کارآفرین شویم، به این پرسش که «چگونه یک کار آفرین شویم؟» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های مختلف و متنوعی همچون آموزش آشپزی در قالب نمایش خانوادگی، گزارش مردمی و پیامک همسایگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع درمان های ضروری و پخش تماس های مردمی تشکیل شده است.

گفتنی است، برنامه «خونه زندگی»، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب یک نمایش رادیویی از ساعت 10:20 به مدت 75 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

چگونگی تربیت نسل کارآفرین

برنامه «سایبان آرامش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که آموزش وپیشگیری از اختلالات روان،‌ اضطراب و استرس، ‌اختلال شخصیت از جمله اهداف آن است.
برنامه رادیویی «سایبان آرامش» با حضور دکتر کیومرث فرح بخش، روانشناس به این پرسش های مخاطبان درباره « عوامل موثر در ایجاد روحیه کارآفرینی» پاسخ می دهد.

در این برنامه، شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با فرهنگ مشاوره وخدمات روانشناختی و روانپزشکی آشنا می شوند.

یادآور می شود، برنامه «سایبان آرامش» از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 14:05 به مدت 45 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم مخاطبان صدای سلامت می شود.

روز جهانی هپاتیت به روایت رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ ششم مرداد ماه، همزمان باروز جهانی هپاتیت در برنامه های «فراسو»، «مجله پزشکی» و «سپهر دانش»با حضور کارشناسان به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره انواع هپاتیت، راههای انتقال، پیشگیری و کنترل آنها پاسخ می دهد.

«فراسو» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، که با هدف آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهکارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه رادیویی از یکی از پزشکان متخصص دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ وراهکارهای مناسب را ارائه دهد.

این برنامه رادیویی، روز چهارشنبه، با حضور دکتر مسعود مردانی، متخصص عفونی به سوالات شنوندگان در خصوص «هپاتیت سی؛ راههای انتقال ونحوه پیشگیری وکنترل آ ن» پاسخ می دهد.

گفتنی است، برنامه «فراسو» ، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه،به کوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستی» و گروه «تغذیه و سلامت»، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز ، تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

راه های پیشگیری و درمان هپاتیت ب در «مجله پزشکی»

برنامه «مجله پزشکی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز چهارشنبه، از ساعت 15:00به مدت 60 دقیقه با حضور دکترکوروس آقازاده، متخصص عفونی به این پرسش که «چگونه از ابتلا به هپاتیت بپیشگیری کنیم؟» پاسخ می دهد.

گفتنی است، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه «مجله پزشکی» هر روز به یکی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.

«سپهر دانش» و روز جهانی هپاتیت

«سپهر دانش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است که روز چهارشنبه، از ساعت22:05 به مدت 100 دقیقه با کارشناسی دکتر موید علویان، فوق تخصص گوارش و رئیس مرکز تحقیقات هپاتیت به موضوع «بررسی موردی بیماری های هپاتیت» می پردازد.

این برنامه شامل بخش‌های گوناگونی نظیر شرح حال و معاینه بالینی، معرفی دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی و گزارش شبانه از بیمارستان ها و... است.

گفتنی است، شنوندگان با ارسال پیامک به شماره 30000102 و تماس با شماره 22021954 به سوالات مطرح شده در برنامه پاسخ می دهند و گاهی نیز با ارسال دلنوشته های پیامکی خود با این برنامه ارتباط برقرار می کنند.

«صبح و زندگی» و حمل و نقل عمومی

برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه ـ پنجم مردادماه موضوع «حمل و نقل عمومی» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» که کاری از گروه سلامت اجتماعی این شبکه رادیویی است، با حضور مهندس تشکری، مدیر عامل حمل و نقل شهرداری تهران به این پرسش که «ویژگی وسایل حمل و نقل کارآمد عمومی از نظر شما چیست؟» پاسخ می دهد.

اطلاع رسانی صبحگاهی، و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیویی است؛ که موضوعات آن بر اساس نیاز و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود.

گفتنی است، برنامه زنده «صبح و زندگی»، روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

اهمیت مصرف ریزمغذی ها در سالمندان

مقوله «انواع کمبود ریزمغذی ها در سالمندان و توصیه درباره منابع غذایی و انواع مکمل ها»، را چهارشنبه ـ ششم مرداد ماه، در برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شبکه رادیویی سلامت، بشنوید.

برنامه «غذا، سلامت، زندگی» که کاری از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است، با حضور سوده رازقی، دکترای تغذیه به موضوع «تغذیه در گروه های سنی» می پردازد.

این برنامه با موضوعاتی همچون رژیم های غذایی؛ تغذیه در بیماری ها؛ تغذیه در گروه های آسیب پذیر (سالمندان، کودکان و ماداران باردار) به بررسی و تبیین تغذیه علمی و اصولی و نیز آشنایی مخاطبان صدای سلامت با گروه های مواد غذایی و منابع غذایی می پردازد.

همچنین، روزهای فرد در این برنامه درباره مباحث صنایع غذایی با هدف پرداختن به شعار سال سازمان بهداشت جهانی که؛ ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است، صحبت می شود.

یادآور می شود، برنامه «غذا، سلامت، زندگی»، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«نیم نگاه» و مراکز بهداشتی برای زنان آسیب پذیر

برنامه «نیم نگاه» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ ششم مرداد ماه، « بهداشت گروه های آسیب پذیر» را بررسی می کند.

«نیم نگاه» مجله ای خبری و تحلیلی است که به بررسی موضوعات روز سلامت در ابعاد مختلف روان ،جسم و اجتماعی می پردازد.

با توجه به هشدار اخیر معاون درمان در مورد افزایش موارد ایدز از طریق جنسی و لزوم ارائه خدمات به گروه های در معرض آسیب از قیبل زنان آسیب پذیر در مورد مراکز بهداشتی ارائه دهنده خدمات و راههای کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی؛ روز چهارشنبه، در برنامه «نیم نگاه» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی است، با حضوردکتر ناهید جعفری بید هندی، مدیر گروه انسانی و برنامه های سلامت مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت؛ دکتر پروین افسر کازرونی، رئیس اداره ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت موضوع«راه اندازی مراکز بهداشتی برای زنان آسیب پذیر» مورد بحث قرار می گیرد.

گفتنی است، برنامه «نیم نگاه» روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 12 به مدت40 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

بررسی لزوم معاشرت با دوستان در «به رنگ زندگی»

«روابط بین فردی؛ لزوم معاشرت با دوستان»، چهارشنبه ـ ششم مرداد ماه، در برنامه «به رنگ زندگی» شبکه رادیویی سلامت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

«به رنگ زندگی» یک مجله عصرگاهی از گروه خانواده رادیو سلامت است که می کوشد تا به موضوعاتی همچون ازدواج بهنگام و آسان جوانان، ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر و تحکیم روابط زوج های جوان را بپردازد.

برنامه عصرگاهی«به رنگ زندگی»، با حضور دکتر مینا پورفرخ، ‌روان شناس و با تاکید بر اینکه دوستان ما تا کجا مجوز وروردبه زندگی ما را دارند، از ساعت 17 به مدت 120دقیقه به پرسش های مخاطبان درباره «لزوم معاشرت با دوستان» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های متعدد و متنوعی همچون به من بگو چرا، حکایت، گزارش مردمی، مسابقه ما خانواده ایم، خاطرات، کنترل کیفیت هوا، مباحث کارشناسی و طبیعت پایدار تشکیل شده است.
یادرآور می شود، برنامه «به رنگ زندگی»، به صورت یک هفته در میان، به همت برنامه سازان «گروه خانواده» و «گروه بهداشت روان»شبکه رادیویی سلامت بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها