رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با جام جم آنلاین :

قاچاقچیان داعش اقتصادی هستند / مدل برخورد چینی لازم است

روزهای پایانی تیرماه بود که خبر کشف 210 کانتینر کالای قاچاق درمبادی ورودی که از آن به عنوان بزرگترین قاچاق کالای کشور بعد از انقلاب یاد شد منتشر شد. سال گذشته نیز 52 کانتینر محموله بزرگ قاچاق دیگر که بار آن یخچال بود رسانه ای شد .این کشفیات نشان می دهد که تاکید صورت گرفته برای برخورد با قاچاق تا حدودی رنگ اجرایی گرفته است چرا که لوازم خانگی قاچاق سالهاست که در بازار جولان می دهد و کشف انبارهای بزرگ لوازم خانگی قاچاق نیزموید این موضوع است که کالاهای قاچاق با یک برنامه ریزی به نام ورود قطعات لوازم خانگی که مشمول تعرفه پایین تری است وارد کشور شده و در بازار عرضه می شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۱
قاچاقچیان داعش اقتصادی هستند / مدل برخورد چینی لازم است

اما اینکه چرا افرادی که در چنین سطحی اقدام به واردات قاچاق می کنند نام و چهره اشان به مردم اعلام نمی شود تا بتواند پیکان اتهامی را که گاهی به سوی برخی نهادها نشانه رفته است دور کند جای سوال دارد.

محمدطحانپور رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی درباره پرونده کالاهای قاچاق کشف شده به خبرنگار جام جم آنلاین گفت : قاچاقچیان خائن به مملکت هستند و باید افراد و یا نهادهایی که درآن دست داشته اند به صورت علنی و از طریق رسانه ها به مردم معرفی شوند و حتی از مردم خواسته شود اگر اطلاعی از فعالیت آن فرد در سالهای گذشته دارند در اختیار گذاشته شود .

قاچاقچیان داعش اقتصادی اند

وی قاچاقچیان را به داعش اقتصادی اموال کشور تشبیه کرد و اظهار داشت : با کاهش قیمت نفت و سطح درآمدهای ارزی این افراد با درآمدهایی که به سختی برای کشور حاصل می شود با واردات کالای قاچاق فقط به منافع خود فکر می کنند و به اقتصاد کشور ضربه می زنند .

رییس اتحادیه کشور بر این باور است، همانطور که خیلی چیزها از کشور چین الگو برداری شده است بهتر است در برخورد با فساد نیز از تجربه چینی ها استفاده کنیم آنها عکس بدهکاران مالیاتی و فاسدین اقتصادی را در فرودگاهها به معرض دید عموم گذاشته اند و به مردم معرفی می کنند و برخورد های جدی با آنها دارند . بنابراین نباید در کشور به اسم حفظ آبروی فردی که به کشورخیانت کرده از معرفی آن به مردم خودداری کنیم .

طحانپور در پاسخ به این پرسش که برای برخورد با پدیده قاچاق که از سال گذشته برآن تاکید شده است اقدامات را چگونه ارزیابی می کنید گفت : سال گذشته بیشتر حرفش مطرح بود اما امسال با پیگیری هایی که مقام معظم رهبری ، رییس جمهور و روسای قوه قضائیه و مجلس دارند باعث شده تا سیل خواستن مبارزه با قاچاق کالا بیشتر شود، در نتیجه ما هم خیلی دلگرم شدیم و امیدواریم پیگیری جدی شود به شرطی اینکه قاچاقچیان به مردم معرفی شوند و اگر افراد و نهادهایی که دست داشتند معرفی نشوند همه در مظان اتهام قرار می گیرند .

وی اظهار داشت: ورود کالای قاچاق در چنین حجمی نشان می دهد که ورود قاچاق کالا به صورت یک زنجیره و با برنامه ریزی و حساب و کتاب است که عوامل خیلی زیادی درآن دست دارند و سالهاست که قاچاق با برنامه انجام می شود .

رییس اتحادیه لوازم خانگی درباره ورود نیروهای امنیتی برای شناسایی قاچاقچیان گفت :استنباط من این است که وزارت اطلاعات ورود پیدا کرده است اگر افرادی را که گرفته اند گذشته شان را بررسی کنند و به عقب برگردند خیلی چیزها کشف می شود وکسانی که این کالاها را آورده وفروختند و سود شان را بردند مشخص می شوند.

وی همچنین در مورد اینکه آیا از محموله بزرگی که حدود یک هفته پیش کشف شد مشخص شده که چه میزان آن لوازم خانگی بوده است اظهار داشت : هیچکس از جزئیات آن خبری نداده است و فقط رییس کل گمرک اعلام کرد که این محموله کشف شده است ، البته شاید تا کامل شدن پرونده مجاز نمی دانند اطلاعات در اختیار بگذارند .

طحانپور افزود : درمورد کانتینر هایی که در شهریار و اطراف تهران گرفتند هنوز هیچ کس نیامده بگوید صاحبش که بوده است ، فقط فردی را گرفتند اما اینکه چه کسی بوده ، چقدر از کالای قاچاق وارد شده لوازم خانگی است واز کدام برند است اطلاع رسانی نشد و ما از مسئولین می خواهیم که این اطلاعات به مردم داده شود.

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
رضا
-
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۰
۰
تا زمانیكه دست افرادی كه پشت پرده اند رو نشود تنها با اعلام كشف محموله قاچاق نمی توان این مسئله را ریشه كن كرد
رضا
-
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۰
۰
تا زمانیكه دست افرادی كه پشت پرده اند رو نشود تنها با اعلام كشف محموله قاچاق نمی توان این مسئله را ریشه كن كرد
بی نام
-
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۰
۰
تكلیف كالاهای كشف شده چی میشه؟!!!!
جاویدان
-
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۰
۰
سلام. كافیست چند تا از این قاچاقچیان رو اعدام كنند الباقی حساب كار دستشون میاد.

نیازمندی ها