دریادار سیاری در نشست خبری عنوان کرد

ورود نداجا به اقیانوس اطلس برای اولین بار

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال ورود ناوگروه چهل و یکم با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش هرجا که لازم باشد حضور خواهد یافت، گفت: لازمه نیروی راهبردی دریایی ارتش حضور در آبهای آزاد است.
کد خبر: ۹۲۳۰۲۵
نیروی دریایی ارتش هرجا لازم باشد حضور خواهد یافت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح دوشنبه در مراسم استقبال ورود ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی در منطقه یکم ولایت در بندرعباس، اظهار داشت: اساتید نهایت کوشش را برای آموزش دانشجویان در سفرهای دریایی به کار بگیرند.

وی با اشاره به اهداف ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: هدف از اعزام به دریاهای آزاد نشان دادن توانمندی نیروی راهبردی دریایی است. لازمه یک نیروی راهبردی حضور در آبهای آزاد است.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، حضور نیروی راهبردی دریایی ارتش در آبهای آزاد، نشان دادن قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دریانوردی است.

سیاری، مبارزه با پروژه ایران هراسی، اشرافیت اطلاعاتی در منطقه تا مدار ۱۰ درجه، حضور در کنار سایر نیروهای دریایی کشورهای مختلف از اهداف اعزام ناوگروه ها است.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت خطوط تجاری از اهداف اعزام ناوگروه ها است، اظهارداشت: هر جا که لازم باشد نیروی دریایی ارتش برای تامین امنیت منافع جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت و نشان خواهیم داد یک نیروی دریایی بین المللی، سیاسی و نظامی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان از دانشجویان حاضر در ناوگروه 42 که صبح امروز عازم مأموریت در آبهای دور بودند، نیز خواست تا با دقت به آموزش‌ها توجه کرده و مربیان نیز آموزش‌های کاملی را به دانشجویان منتقل کنند.

ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن الوند و ناو لجستیکی تنب صبح امروز عازم مأموریت خود در مدار 10 درجه در اقیانوس هند و خلیج عدن و تنگه باب‌المندب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها