این روزها با جستجو در اینترنت می‌توان به هر اطلاعاتی دسترسی داشت و همین سهولت دسترسی موجب شده تا روشی تحقیقاتی با عنوان Copy-Paste نیز در میان کاربران رواج پیدا کند.
کد خبر: ۹۱۸۳۸۹

متاسفانه این روش استفاده از اطلاعات اصلا مناسب نیست و برخی سایت‌ها با به کارگیری تکنیک‌های مختلفی همچون غیرفعال کردن کلیک راست ماوس یا مسدودسازی حالت انتخاب متن‌ها در تلاش برای جلوگیری از این روش کپی‌برداری و حفظ مالکیت معنوی و مادی اطلاعات منتشر شده روی صفحات وب خود هستند.

این روش حفاظت از اطلاعات در موارد بسیاری سودمند است، اما گاهی ممکن است یک کاربر نیازمند استفاده از بخشی از این اطلاعات باشد و واقعا در حال انجام یک تحقیق علمی و معتبر باشد که در این شرایط استفاده از موضوعات درج شده در منابع مختلف با ذکر منبع می‌تواند یک امر مطلوب به‌شمار برود.

اگر شما نیز دارای چنین شرایطی هستید یا در مواردی خیلی جزئی به استفاده از اطلاعات موجود در برخی صفحات وب نیازمند بوده و با محدودیت‌هایی در کپی‌برداری از محتوای این صفحات مواجه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از ترفند زیر این محدودیت را دور زده و از محتوای موردنظر استفاده کنید. فقط فراموش نکنید این ترفند به هیچ وجه برای انجام تحقیقات به شیوه Copy-Paste توصیه نمی‌شود!

مرورگر کروم را اجرا کرده و صفحه وب موردنظرتان را در آن فراخوانی کنید.

از بالا سمت راست روی آیکون همبرگری منوی اصلی کلیک کنید و گزینه‌ Settings را انتخاب کنید.

صفحه را به پایین اسکرول کرده و روی لینک Show Advanced Settings کلیک کنید.

در بخش Privacy روی Content settings کلیک کنید.

در پنجره‌ جدید بخش JavaScript را پیدا کرده و گزینه‌ Do not allow any site to run JavaScript را به حالت انتخاب درآورید.

با کلیک روی Done تغییرات را ذخیره کنید.

یک‌بار صفحه وب را Refresh کنید و عملیات کپی محتوا را اجرا کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها