ادامه واکنش‌ها به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل روز گذشته در واکنش به همه‌پرسی روز پنجشنبه انگلیس گفت که انتظار دارد اتحادیه اروپا با وجود تصمیم بریتانیا برای خروج از این بلوک، همچنان شریک استوار سازمان ملل باقی بماند.
کد خبر: ۹۱۶۴۴۲

وی افزود: انتظار داریم اتحادیه اروپا به شراکت محکم با سازمان ملل در زمینه‌های بشردوستانه و توسعه و همچنین در ارتباط با صلح و امنیت و مساله مهاجران، ادامه دهد. بان کی‌مون همچنین ابراز امیدواری کرد که انگلیس به آنچه وی رهبری این کشور در عرصه‌های مختلف از جمله توسعه خواند، ممارست ورزد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم در واکنش به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا گفت:‌ اظهارات اخیر دیوید کامرون مبنی بر این که خروج این کشور از اتحادیه اروپا به نفع روسیه است، چیزی جز تلاش نامناسب برای تشویش افکار عمومی نیست. چنین اظهاراتی تنها نشان‌دهنده سطح پایین فرهنگ سیاسی است. پوتین در خصوص نتایج این اتفاق گفت: این رویداد قطعا پیامدهایی برای جهان و روسیه به دنبال خواهد داشت. این رویداد نشان می‌دهد مردم از وضعیت امنیتی ناراضی هستند. رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر تاکید کرد که مسکو در روند مربوط به پروسه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به هیچ عنوان دخالت نخواهد کرد. «روسیه هرگز در پروسه‌های مربوط به اتحادیه اروپا دخالت نکرده است و این شامل مسائل مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز می‌شود.»وی افزود: ما صرفا در صورت لزوم به تغییر سیاست‌های اقتصادی در ارتباط با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا خواهیم پرداخت. من حتی معتقدم این مساله بر سیاست‌های تحریم در قبال روسیه نیز اثری نخواهد داشت.رئیس‌جمهور روسیه یادآور شد: تمرکز قدرت در ساختار اتحادیه اروپا بسیار بالاست و همان طور که در همه‌پرسی انگلستان مشخص شد، مردم چنین مساله‌ای را نمی‌پسندند.باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز با گذشت چند ساعت از اعلام نتیجه همه‌پرسی انگلستان، بیانیه‌ای چندخطی در این خصوص صادر کرد. وی در بیانیه خود درباره رأی مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا گفت: مردم انگلیس نظرشان را اعلام کرده‌اند و ما به تصمیم آنها احترام می‌گذاریم.وی افزود: رابطه ما با انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا نیز همچنان مستحکم باقی خواهد ماند. جوبایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت: «ما نتیجه‌ای متفاوت را ترجیح می‌دادیم.»در این میان گفته می‌شود موسسه مالی مورگان استنلی در پی اعلام نتیجه همه‌پرسی بریتانیا، روند انتقال حدود 2000 نفر از کارکنان خود را از لندن به شهرهای دوبلین و فرانکفورت آغاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها