آرژانتین و آمریکا بامداد فردا در نیمه‌نهایی کوپا به مصاف هم می‌روند

هفت‌تیرکش‌های آرژانتینی در تگزاس

ورزشگاه رلینت شهر تگزاس ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد فردا میزبان یکی از حساس ترین بازی‌هایی است که تاکنون در آن برگزار شده است؛ آرژانتین ـ آمریکا. نیمه‌نهایی رقابت‌های کوپا آمریکای قرن.
کد خبر: ۹۱۵۳۲۲

این ورزشگاه 72 هزار نفری که سال 2013 و در جریان یکی از بازی‌های فوتبال آمریکایی 80 هزار و 20 نفر را در خود جای داد، شاید این بار هم پذیرای بیش از 80 هزار تماشاگری باشد که می‌خواهند بازی حساس آمریکا و آرژانتین را از نزدیک ببینند.

آمریکای میزبان اگر چه با صدرنشینی در گروه خود و پیروزی مقابل اکوادور به نیمه‌نهایی کوپا رسیده است، اما حالا با بزرگ‌ترین چالش خود در این تورنمنت روبه‌رو شد. این چالش بازی با آرژانتینی است که مسی و دیگر ستاره‌های بزرگش تشنه قهرمانی هستند. مسی که بیش از همه ستاره‌های تاریخ فوتبال افتخارات شخصی کسب کرده است، هنوز حتی یک بار هم نتوانسته تیم ملی آرژانتین را به قهرمانی در کوپا یا جام جهانی برساند و این خود بزرگ‌ترین انگیزه برای او و بازیکنانی چون آگوئرو، هیگواین، رومرو و ماسکرانو است تا بعد از 23 سال آرژانتین را فاتح یک جام معتبر کنند.

با این حال جراردو مارتینو، سرمربی آرژانتین حریف را تیم سرسختی می‌داند: «هر تیمی مانند آمریکا که به این مرحله از رقابت‌ها می‌رسد، با شایستگی به اینجا رسیده و لایقش بوده است. آمریکایی‌ها تیم سرسختی دارند و با این که بازی اولشان را در این جام باختند، اما آن باخت را جبران کرده‌اند. درست است که آنها برای بازیشان برابر ما سه بازیکن محروم دارند، اما این که توانسته‌اند به این مرحله از رقابت‌ها برسند و میزبان تورنمنت هستند، نشان می‌دهد رقیبی سرسخت پیش‌رو داریم که باید مراقبش باشیم. آمریکا مانند ونزوئلا حریف بزرگی است و می‌تواند کار را برای ما سخت کند.»

یورگن کلینزمن، سرمربی آلمانی آمریکا هم درباره بازی تیمش مقابل آرژانتین گفت: «به هیچ وجه ترسی از آنها نداریم. ما از بازیکنان آنها تعریف و تمجید می‌کنیم. لحظات حساسی در انتظار ماست. روز گذشته به بازیکنان پیش از شروع تمرین گفتم که چنین فرصتی در زندگی یک بار رخ می‌دهد. وقتی به نیمه‌نهایی می‌رسید افتخار می‌کنید ولی باید رو به جلو حرکت کنید. ما آماده‌ایم که با چنگ و دندان با آنها بجنگیم. اگر بتوانیم چنین کاری انجام دهیم بازی جالبی را خواهیم دید.»

این یازدهمین تقابل تیم‌های ملی آرژانتین و آمریکاست و شاید هم حساس‌ترین آن. در ده بازی قبلی شش پیروزی سهم آبی و سفید‌های آمریکای جنوبی بوده است و دو پیروزی هم سهم تیم سفیدپوش آمریکای شمالی. هر دو بازی قبلی آنها در سال‌های 2011 و 2008 دیدارهای دوستانه‌ای بودند که با تساوی به پایان رسید، اما در آخرین رویارویی رسمی، این آرژانتین بود که سال 2007 و در رقابت‌های کوپا، آمریکا را 4 بر یک شکست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها