رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران:

دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند

دیداری از جنس کرسی‌های آزاداندیشی

دو روز پیش، بخت و سعادت یار بود و با جمعی از اصحاب اندیشه و خرد مهمان رهبر معظم انقلاب شدیم. دیداری بسیار خوب و امیدآفرین از جنس کرسی‌های آزاداندیشی.
کد خبر: ۹۱۵۰۷۴
دیداری از جنس کرسی‌های آزاداندیشی

اساتید دانشگاه و صاحب نظران علوم مختلف با فراغ بال، بدون واسطه و بی‌پرده مسائل، مشکلات، دستاوردها و مطالعات علمی انجام شده در حوزه خویش را به صورت گزارش به خدمت ایشان ارائه کردند. این دیدار صمیمانه و گفت‌وگوی علمی، علاوه بر این که خشنودی و خرسندی مدعوین را در برداشت، انگیزه بالایی را برای فعالیت مضاعف علمی در میان اساتید و طالبان علم ایجاد کرد.

در این مراسم، معظم له اساتید و فرهیختگان حاضر را مورد تفقد قرار دادند و گزارش‌های قرائت‌شده را به طور کامل شنیده و به اقتضای موضوعات مطروحه، یک به یک رهنمودها و بیاناتی عنوان نمودند.

ایشان به اساتید دانشگاه تأکید داشتند که جنبه‌های علمی و مثبت دانشگاه‌ها را تقویت کنند تا فضایی ایجاد شود که فرزندان و این مرز و بوم بعد از فارغ‌التحصیلی مشتاق به خدمت به مردم خویش در سرزمین خویش باشند و از فکر مهاجرت به دیگر کشورها بپرهیزند.

براستی وقتی بالاترین مقام یک جامعه که خود به لباس علم ملبّس است به علم و صاحبان آن بها می‌دهد، خواسته یا ناخواسته جامعه علمی کشور را به منزلت و شأنیتی درخور می‌رساند که بسیار قابل ملاحظه خواهد بود.

اینجانب که این دیدار را برای خود فرصتی خوب و مغتنم دیدم، از فرهنگ ایران و ایرانی سخن گفتم.

این که ایران در طول اعصار گذشته تاکنون دارای فرهنگی غنی و فاخر بوده و هست.

این فرهنگ، دانشمندان بسیاری همچون زکریای رازی، ابوریحان بیرونی، ابن سینا، خوارزمی و بسیاری دیگر را در دامن خود پرورش داده و به جامعه بشریت تقدیم کرده است.

این فرهنگ غنی علاوه بر تربیت دانشمندان نامی، قله‌ها و چشم‌اندازی‌های بسیاری را مقابل دیدگان بشر ترسیم کرده است.

اشاره داشته و دارم که امروزه جوانان با استعداد ما در دانشگاه‌های کشور مطالعات و دستاوردهای علمی و فنی بسیاری را سبب می‌شوند که در حقیقت ادامه دهنده دانشمندان پیشین ایران زمین هستند. این همّیت و شوق علمی در میان قشر جوان، اساتید دانشگاه‌ها را امیدوار و دلشاد می‌کند.

من برداشت بسیار خوب و مثبتی از این دیدار صمیمی دارم و مطمئن هستم دیگر اساتید دانشگاه‌های کشور هم در این حس خوب با من اشتراک نظر دارند.

دکتر علی‌اکبر فرهنگی - استاد علوم ارتباطات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها