محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حکمی حسین جابری انصاری را به‌عنوان معاون جدید عربی و آفریقای وزارت امور خارجه منصوب کرد. جابری انصاری در حالی جایگزین حسین امیرعبداللهیان شد که پیش از این سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه بود. ظریف همچنین طی حکمی بهرام قاسمی را به‌عنوان سخنگو و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه منصوب کرد. سیدمحمدکاظم سجادپور هم رئیس جدید مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه شد. به گزارش آنا، وزیر امور خارجه طی حکمی هادی سلیمان‌پور، رئیس سابق مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی را نیز به‌عنوان مشاور خود منصوب کرد.
کد خبر: ۹۱۵۰۰۴

نامه ضدایرانی «اد رویس» به وزیر خزانه‌داری آمریکا

فارس نوشت: دانیل ال گلسر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور مدعی شد که ایران هیچ برنامه‌ای برای توقف حمایت از تروریسم و سرمایه‌گذاری نکردن در این زمینه ندارد.

انتقال 47 زندانی ایرانی از کویت به تهران

مقامات کویت 47 زندانی ایرانی را براساس یک توافق قانونی و قضایی میان دو کشور که در سال 2004 امضا شده بود، به تهران تحویل دادند. براساس گزارش فارس و به نقل از روزنامه کویتی النهار، علیرضا عنایتی، سفیر ایران در کویت اعلام کرد: عملیات انتقال زندانیان میان کویت و ایران برای اولین‌بار انجام شد، این یک تصمیم حکیمانه از دو طرف بود.

پاسخ به دعوت سعودی‌ها برای مناظره

اخیرا در برخی سایت‌های سعودی آمده است که شیخ عبدالله بن سلیمان، عضو هیات کبار علمای سعودی اظهار کرده که این هیات حاضر است با عقلای شیعه در عربستان سعودی یا عراق مناظره و حق را برای آنها بیان کند و مبنای ما قرآن و سنت است و هر کس مخالفت کند گمراه است. به گزارش ایسنا دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش این دعوت را متکبرانه و غیرمودبانه خوانده و تاکید کرده است: آنها آماده مناظره صحیح و منطقی نیستند ولی هرگاه آمادگی داشته باشند که در فضایی مودبانه و منطقی گفت‌وگو برای حل مشکلات اعتقادی صورت گیرد، علمای شیعه کاملا آمادگی دارند که در عراق یا لبنان این جلسه برگزار شود، براساس قرآن و سنت نبوی و دلیل عقل قطعی، زیرا قرآن مجید در 70 آیه دلیل عقل را حجت شمرده است.

91 روز حبس تعزیری برای جوانفکر

وکیل‌ مدافع علی‌اکبر جوانفکر از محکومیت موکلش به 91 روز حبس تعزیری خبر داد. قهرمان شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: قطعا به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد. براساس این گزارش، 7 دی‌ماه سال گذشته اولین جلسه دادگاه علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایرنا و سه خبرنگار پیشین روزنامه ایران به صورت غیرعلنی در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد.

غلامرضا شریعتی، استاندار جدید خوزستان

حسین‌علی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با تسنیم، از انتخاب غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار جدید خوزستان در جلسه دیروز هیئت دولت خبر داد. به گفته وی، شریعتی سابقه مدیریت استانی، شهرستانی و منطقه‌ای را در کارنامه خود دارد و همچنین مدتی معاون اجتماعی استاندار خوزستان بوده است.

شکایت دولت از انتشاردهندگان یک پیامک کذب

همزمان با موعد واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح در ماه گذشته، پیامکی از سوی برخی مسئولان این سازمان منتشر شد که به‌دلیل مخالفت دولت و همکاری نکردن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، امکان پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان نیروهای مسلح تا اطلاع ثانوی نیست. سخنگوی دولت محتوای این پیامک را تکذیب کرد. به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت گفت: از این موضوع سوءاستفاده شد و برخی رسانه‌های خارجی این موضوع را به مباحث سوریه و یمن ربط دادند. این اتهام بزرگی به نظام بود و به واحد حقوقی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شد تا شکایت از انتشاردهندگان در دستور کار قرار گیرد.

نامه محرمانه جامعه مدرسین به روحانی

اعضای جامعه مدرسین با ارسال نامه محرمانه‌ای به رئیس‌جمهور از برخی رویکردهای فرهنگی و سیاسی دولت انتقاد کردند. یکی از اعضای برجسته جامعه مدرسین در گفت‌‌وگو با فارس، با تأکید بر این‌که این نامه به طور محرمانه برای رئیس‌جمهور ارسال شده است، تصریح کرد: این نامه اکنون محرمانه است و چنانچه دولت اقدامی نکند، علنی خواهد شد. ایرنا نوشته است که آیت‌الله مقتدایی نا یب رئیس جامعه مدرسین این خبر را تائید نکرده است.

رسیدگی به پرونده نازنین زاغری در تهران

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: به دلیل آن‌که نازنین زاغری در خارج از کشور فعالیت داشته، تشخیص این بود که رسیدگی به این پرونده در صلاحیت مراجع قضایی استان نیست و باید در تهران رسیدگی شود. به گزارش ایرنا، وی درباره دستگیری نازنین زاغری گفت: سال 93 توسط معاونت اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان یکی از باندهایی که در جریان فتنه 88 با طراحی سایت‌ها و وبسایت‌های مختلف و تبلیغات وسیع خود اقداماتی را علیه امنیت کشور داشتند، شناسایی و دستگیر و مستندات جمع‌آوری شد. یکی از متهمان پرونده نازنین زاغری بود که در فرودگاه تهران با ارسال نیابت قضایی دستگیر و به کرمان اعزام شد.

ارتقای سطح امنیت در دریای خزر

تسنیم نوشت: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در محفل انس با قرآن کارکنان منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا(ع) ارتش با بیان این‌که ماموریت نیروهای مسلح، حفظ امنیت کشور است و رفاه و آسایش کشور در سایه همین امنیت به وجود می‌آید، گفت: سفر ناوگروه‌های ایرانی به بنادر روسیه، سطح امنیت را در دریای خزر ارتقا می‌دهد.

تکذیب خبر اقامت 5/1میلیونی نمایندگان در هتل‌

مدیرکل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی خبر اقامت نمایندگان با هزینه هر شب 5/1میلیون تومان در هتل استقلال را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، مهدی کیایی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که انعکاس زیادی داشت. این خبر مبنی بر اقامت نمایندگان در هتل‌های مجلل تهران با هزینه هر شب اقامت 5/1 میلیون تومان است. من ابتدا اصل این موضوع را قویا تکذیب می‌کنم. زیرا هیچ‌یک از نمایندگان از ابتدای نمایندگی تاکنون در هتل استقلال یا هیچ‌یک از هتل‌های مشابه تهران اقامت نداشته‌اند.

دعوت مرکل از روحانی برای سفر به آلمان

هفته‌نامه اشپیگل نوشته است که صدراعظم آلمان تسلیم فشار محافل تجاری و اصرار وزیران خارجه و اقتصاد ‌شده و روحانی را برای دیدار رسمی از آلمان دعوت خواهد کرد. این دیدار در سال‌جاری انجام می‌‌گیرد.

ادعای خطر ایران برای عربستان و رژیم اسرائیل!

سایمون هندرسون، تحلیلگر ارشد اندیشکده بیکر، ایران را بزرگ‌ترین خطر علیه عربستان سعودی نامید و گفت: در این باره دیدگاه مشترکی بین عربستان و اسرائیل وجود دارد. به گفته وی، به یقین تماس‌هایی نیز بین این دو وجود دارد که برخی آنها نسبتا مشهود است، اما این روند در حال پیشرفت است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، هندرسون افزود: فکر نمی‌کنم که این مساله (رابطه ریاض ـ تل‌آویو) نیز کاری از پیش ببرد. برخی از من پرسیدند که اگر ایران مجهز به سلاح هسته‌ای می‌شد، آیا عربستان سعودی نیز برای تجهیز خود به عامل باز دارنده هسته‌ای به سوی پاکستان یا اسرائیل می‌رفت؟ من در جواب با اطمینان گفتم که آنها به سمت پاکستان می‌رفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها