ملی‌پوشان با آغاز دور جدید اردوها به موفقیت‌های تازه فکر می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۰

رویای 52 ساله تحقق یافت و با جشن و تقدیر از ملی پوشان والیبال به پایان رسید. اکنون برای آنها بازی‌های لیگ جهانی اهمیت دارد و نتایجی که به روند حضور بهتر تیم ایران در بازی‌های المپیک کمک کند.

مرحله مقدماتی سطح یک بیست و هفتمین دوره لیگ جهانی با حضور تیم‌های فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان از 27 خرداد آغاز می‌شود. 12 تیم شرکت‌کننده در سطح یک لیگ جهانی 2016 در سه گروه متفاوت و متغیر در سه هفته با یکدیگر مسابقه می‌دهند، اما نتایج عملکرد آنان در یک جدول منظور می‌شود.

نخستین دیدار لیگ جهانی ساعت 14 و 45 دقیقه به وقت برزیل در روز پنجشنبه 27‌خرداد برگزار می‌شود که تیم ملی والیبال این کشور میزبان تیم ایران است.

رائول لوزانو، سرمربی تیم ملی، لیگ جهانی را فرصتی می‌داند تا تیم ایران به بهترین شکل ممکن برای بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو آماده شود. او می‌گوید: باید تفکر جهانی داشته باشیم. شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم هماهنگی گروهی خودمان را افزایش دهیم و در نهایت به بهترین شکل ممکن به بازی‌های المپیک برویم.

سعید معروف، مهدی مهدوی، محمد طاهروادی، امیر غفور، شهرام محمودی، امین علوی، فرهاد ظریف، مهدی مرندی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، سامان فائزی، محمد فلاح، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، محمد جواد معنوی‌نژاد، علیرضا مباشری، حمزه زرینی، مجتبی میرزاجانپور و رحمان داوودی 21 بازیکنی هستند که از طرف فدراسیون ایران برای حضور در لیگ جهانی به FIVB معرفی شده‌اند.

تجلیل از کاپیتان‌های دوران

جشن تحقق رویای 52 ساله والیبال ایران، شنبه‌شب با حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم ابتدا محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال گفت: در آغاز راهی به‌مراتب دشوارتر قرار گرفتیم و مسئولیتی سنگین‌تر در پیش رو داریم که جز با همدلی و همراهی نمی‌توانیم این مسیر را طی کنیم. امیدوارم حرکت تازه و فصل نوین والیبال همچنان با افتخار همراه باشد.

سپس وزیر ورزش و جوانان در سخنانی گفت: از توانمندی‌ها به صورت درستی در مسیر المپیکی شدن والیبال استفاده شده است. والیبال ایران کار نشدنی را انجام داد؛ چیزی که برخی مواقع به صورت یک آرزو تلقی می‌شد.

در ادامه این مراسم از کاپیتان‌های تیم‌های ملی والیبال زنان و مردان دوره‌های مختلف والیبال ایران تقدیر شد که علی پروین، تقدیرنامه‌های بخش مردان را اهدا کرد. در پایان از خانواده نخستین شهید مدافع حرم (شهید محرم ترک) با اهدای لباس کاپیتان تیم ملی والیبال در یک تابلو، تجلیل و قدردانی شد.

در این مراسم سالار عقیلی همراه گروهش به اجرای برنامه پرداخت.

مهدی پاکدل، لیلا بلوکات و نیوشا ضیغمی، بازیگران سینما و تلویزیون نیز در این مراسم حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها