صد سارق حرفه‌ای و خشن تهران که در قالب 29باند فعالیت می‌کردند، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت زمینگیر شدند.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۲

به گزارش جام‌جم، سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران بزرگ در جمع خبرنگاران به تشریح عملیات 48 ساعته پلیس پایتخت برای دستگیری سارقان پرداخت و گفت: امسال این سومین عملیات گسترده پلیس آگاهی برای برخورد با سارقان است و در جریان این مرحله بیش از صد سارق شناسایی و دستگیر شده‌اند. این سارقان در قالب 29باند فعالیت می‌کردند که 22 باند در زمینه زورگیری و کیف قاپی و هفت باند هم در حوزه سرقت منزل و خودرو فعالیت داشتند. وی از دستگاه قضایی خواست نسبت به برخورد با این سارقان و احکام صادره برای این سارقان حساسیت بیشتری داشته باشند؛ زیرا در بین دستگیرشدگان فردی حضور دارد که پیش از این دارای 24 مورد دستگیری است. رئیس پلیس پایتخت درباره وضعیت وقوع سرقت در پایتخت خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سرقت در تهران کاهشی 11 درصدی داشته و امیدواریم با اقدامات پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری، این روند کاهشی شتاب بیشتری داشته باشد.

ساجدی‌نیا درباره مالخرانی که با این افراد همکاری داشتند، نیز گفت: بیش از 20 مالخر نیز شناسایی شدند که برخی از آنها دستگیر شده و برخی دیگر نیز طی روزهای آینده دستگیر خواهند شد.

انهدام باندهای حرفه‌ای

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در حاشیه اجرای این طرح به شگرد اعضای برخی از این باندها پرداخت.

وی در خصوص باند سرقت میلیاردی لاستیک خودروهای شاسی‌بلند گفت: یکی از باندهایی که در این طرح منهدم شد، شبکه بزرگ سرقت رینگ و لاستیک خودروهای شاسی بلند بود. این باند 25 عضو داشت که در قالب تیم‌های سه یا چهار نفره سرقت‌هایشان را انجام می‌دادند. متهمان با شناسایی خودروهای شاسی بلند در شمال شهر در زمان کوتاهی چهار چرخ آن را می‌دزدیدند. ارزش چرخ‌های سرقتی شش میلیون تومان بود که آنها چرخ‌ها را به مالخران به قیمت دو میلیون تومان می‌فروختند. اعضای این باند به 800فقره سرقت اعتراف کرده و 150 حلقه رینگ و لاستیک از آنها کشف شده است.

اخاذی با لباس راهور

وی در ادامه از دستگیری سارق مامورنما خبر داد و گفت: در این طرح مردی که با پوشیدن لباس ماموران راهور از رانندگان اخاذی می‌کرد نیز دستگیر شد. متهم با شناسایی رانندگان متخلف مدعی می‌شد باید خودروی آنها را به پارکینگ انتقال دهد. بعد هم برای این که اجازه دهد آنها بروند، پول می‌گرفت.

خرید خانه و ویلا با پول‌های سرقتی

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه به دستگیری دو سارق حرفه‌ای خانه‌های تهران اشاره کرد و افزود: این سارقان با روش تخریب در وارد آپارتمان‌های غرب تهران می‌شدند و پس از بازکردن گاوصندوق، پول و طلا سرقت می‌کردند. متهم اصلی پرونده ده فقره سابقه کیفری دارد. سارقان با فروش اموال سرقتی، دو خانه در تهران و یک ویلا در شمال کشور خریده بودند.

از تشک کشتی تا سرقت‌های میلیاردی

کشتی‌گیر و رکورددار سرقت است. زمستان قبل توانست از دست مامور محافظ زندان فرار کند و باند سرقت خانه‌ها را راه‌اندازی کرد. در این طرح پلیس دوباره دستگیر شد تا تعداد دستگیری‌های او توسط پلیس به عدد 24 برسد.

چند سال داری؟

39 ساله‌ام.

آخرین بار کی از زندان آزاد شدی؟

دی ماه سال گذشته بود.

آزاد شدی؟

نه. از دست مامور محافظ فرار کردم.

و بعد از آن دوباره سرقت‌هایت را از سر گرفتی؟

بله، بعد از مدتی با پنج نفر از دوستانم که آنها هم سابقه‌دار هستند، دوباره سرقت‌ها را آغاز کردم.

چطور سرقت می‌کردید؟

سرقت‌های ما شبانه بود، به محض این که غروب می‌شد و چراغ خانه‌ای روشن نمی‌شد، احتمال خالی بودن خانه مطرح می‌شد. یکی از ما زنگ خانه را به صدا درمی‌آورد. اگر کسی جواب می‌داد، آدرس اشتباهی می‌گفتیم. اما اگر کسی پاسخگو نبود، مطمئن می‌شدیم که خانه خالی است و با تخریب قفل در و پنجره وارد خانه شده و اموال را سرقت‌ می‌کردیم.

آخرین سرقتی که انجام دادی، چه بود؟

از یک خانه پنج تخته فرش نفیس سرقت کردیم که حدود 300 میلیون تومان ارزش داشت.

اعتیاد داری؟

نه، ورزشکارم، تا به حال لب به مواد نزده‌ام. من قهرمان کشتی در استان خودمان هستم.

پس چه شد که یک قهرمان دزد شد؟

متهم جوان سکوت می‌کند.

چند سال زندان بدهکاری؟

فکر کنم 11 سال زندان بدهکار هستم و درباره چهار پرونده‌ام هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها