شاید خرید بعدی بایرن میختاریان باشد

هافبک ارمنستانی، ستاره بوندسلیگا

فصل 16 ـ 2015 بوندس‌لیگا با چهارمین قهرمانی متوالی بایرن مونیخ به پایان رسید، اما کسی که عنوان با‌ارزش‌ترین بازیکن فصل را به دست آورد مونیخی نبود!
کد خبر: ۹۰۵۷۷۲
هافبک ارمنستانی، ستاره بوندسلیگا

برای عنوان با‌ارزش‌ترین بازیکن فصل، بایرنی‌ها سه نامزد شایسته داشتند؛ توماس مولر، روبرت لواندوفسکی و داگلاس کاستا. با این حال این هنریک میختاریان بود که بالاتر از ستاره‌های نام‌آشنا و پرآوازه تیم متمول بایرن در صدر رده‌بندی بازیکنان بوندس‌لیگا ایستاد.

این هافبک ارمنستانی در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا 31 بار برای دورتموند به میدان رفت و علاوه‌بر زدن 9 گل، 16 بار نیز با پاس‌های طلایی خود مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد. با همین آمار او عنوان آقای پاس گل بوندس‌لیگا را به دست آورد و با میانگین نمره 56/2 امتیاز بالاتر از توماس مولر، روبرت لواندوفسکی و داگلاس کاستا به‌عنوان با‌ارزش‌ترین بازیکن فصل لقب گرفت.

حالا هیچ بعید نیست هنریک میختاریان شکار بعدی بایرن باشد. بایرن سال‌هاست با خرید بازیکنان کلیدی تیم‌های رقیب، بزرگی می‌کند و با این سیاست ضمن تقویت تیم خود، رقبا را نیز خلع سلاح می‌کند.

کلودیو پیزارو و میروسلاو کلوزه (وردربرمن)، روبرت کواچ، زی روبرتو و میشائیل بالاک (بایرلورکوزن)، نیکو کواچ و دنیل فان بویتن (هامبورگ)، سباستین دایسلر (هرتابرلین)، تورستن فرینگز و ماریو گوتزه (بوروسیا دوتموند)، لوکاس پودولسکی (کلن)، ماریو گومز (اشتوتگارت)، مانوئل نویر (شالکه) و ماریو مانژوکیچ (ولفسبورگ) بازیکنانی بودند که در تیم‌های خود ستاره شدند، اما به واسطه پیشنهادهای اغواکننده بایرن سر از این تیم باواریایی درآوردند. در ادامه همین سیاست، بایرن مونیخ سه‌شنبه گذشته از دو خرید بزرگ خود برای فصل آینده نیز پرده‌برداری کرد. اولی رناتو سانچس، هافبک بنفیکا و دیگری متس هوملس، مدافع و کاپیتان بوروسیا دورتموند.

و حالا هیچ بعید نیست هنریک میختاریان هم به این فهرست اضافه شود. بازیکنی که اتفاقا دو سال پیش و در دیدار سوپرکاپ فوتبال آلمان زننده گل اول دورتموند به بایرن مونیخ در پیروزی 2 بر صفر زردهای وست فالن بود تا اولین و تنها جام قهرمانی خودش را در فوتبال آلمان جشن بگیرد.

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها