این نمایش محیطی موفق، تور اجراهای خود را در سراسر کشور برگزار می‌کند

«دریادلان» با یاد دریادل شهید می‌آیند

«دریادلان» امروز راهی استان خوزستان شدند تا در سی امین سالگرد عملیات کربلای 4 تور استانی اجرای این نمایش را در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت ـ فتح خرمشهر در شهر آبادان آغاز کنند. پس از آن هم در باغ موزه دفاع مقدس و پارک دانشجوی تهران این نمایش را اجرا کرده و همچنین برای اجرای آن در دیگر شهرهای کشورمان برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۹۰۴۹۸۴

به گزارش جام‌جم، بسیاری از اهالی شهر تهران روزهای پایانی و کم و بیش سرد شهریور و مهر سال گذشته را به خاطر دارند. شاید ابتدا افراد متعددی گذرشان به پارک دانشجو افتاد و شاهد اجرای نمایش محیطی شدند که در حوض محوطه پارک‌شهر برگزار می‌شد و ادای دینی بود به 172 غواص شهیدی که در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده بودند و اواخر خرداد سال گذشته روی دست‌های مردم تشییع و به خاک سپرده شده بودند.

«دریادلان» به کارگردانی امیرحسین شفیعی از روزهای اول هر عابری را به خود جلب کرد و اعضای گروه پس از استقبال چشمگیر مردم و مسئولان در پایان اجرا اعلام کردند علاقه‌مندند هر سال این نمایش را اجرا و به شهدا ادای دین کنند. آنها اکنون قصد دارند به قولشان عمل کرده و تور نمایش «دریادلان» را در شهرهای مختلف کشورمان برگزار کنند.

شفیعی درباره این اتفاق به جام‌جم می‌گوید: سال گذشته این نمایش پس از تشییع شهدای غواص اجرا شد و بازخوردهای بسیار خوبی هم داشت، آن‌قدر که ما تصمیم گرفتیم تا وقتی زنده‌ایم هر سال این نمایش را روی صحنه ببریم.

او می‌افزاید: سال گذشته در حالی این نمایش را در هفته دفاع مقدس اجرا کردیم که سردی آب حوض پارک دانشجو هم اجرا را برای اعضای گروه دشوار کرده بود. هر چند اعضا بخوبی از پس این کار برآمدند اما در صدد بودیم امسال زمان اجرا را تغییر دهیم. با توجه به این که سال 95 سی امین سالگرد عملیات کربلای4 است، تصمیم گرفتیم این نمایش را
اجرا کنیم.

«دریادلان»، نمایشی مردمی‌

اما دلیل این همه استقبال از «دریادلان» چه بود؟ شفیعی معتقد است، این نمایش مردمی‌بود و بر دل و جان مردم نشست. او توضیح می‌دهد: این نمایش از پشت میز و صندلی‌های دولتی بیرون نیامده، از دل اتفاقات و مضامینی که برای مردم مهم و ارزشمند است، بیرون آمده و به همین دلیل می‌تواند همه اقشار جامعه را با خود همراه کند.

این کارگردان درباره اجراهایی که در پیش دارند، می‌گوید: فردا در محوطه هتل کاروانسرای شهر آبادان اجرایمان را آغاز می‌کنیم که شروعی است بر سفرهای استانی این نمایش. بعد در پارک دانشجو و باغ موزه دفاع مقدس آن را اجرا خواهیم کرد. عده زیادی از افرادی که سال قبل هم نمایش را دیده‌اند، بارها گفته بودند منتظر اجرای دوباره آن هستند و به همین دلیل در تهران هم «دریادلان» اجرا می‌شود. با توجه به این‌که کارمان را در فصل گرم آغاز کرده ایم، می‌توانیم در شهرهای زیادی فرصت اجرا
داشته باشیم.

او عنوان می‌کند: «دریادلان» این ویژگی را دارد که همه مردم ایران بتوانند آن را ببینند، چون هم به لحاظ محتوا و هم شیوه اجرا اثری متفاوت بوده و می‌تواند برای همه جذاب باشد.

تقدیم به سردار ناظری

شفیعی در پایان می‌گوید: این دوره از اجراهایمان را به شهدای عملیات کربلای4 و سردار ناظری که بتازگی شهید شده‌اند، تقدیم می‌کنیم. سردار ناظری دریا دلی بود که برای کشور زحمات زیادی کشید و ما امنیت امروزمان را به ایشان مدیون هستیم و باید ادای دینی به زحمات ایشان داشته باشیم.

«دریادلان» پیش از این به‌عنوان نمایش‌ویژه چهارمین جشنواره تئاترشهر در حوض مرکزی پارک دانشجو به مدت 15 روز اجرای عمومی‌ داشت. به سبب استقبال خوب مردم و تاثیر مثبت در ارتباط با موضوع شهدای غواص، اکنون فرصت یافته است در جشنواره‌ای مرتبط با موضوع خود، در میان مخاطبان خوزستانی اجرا شود.

30 هنرمند تئاتری در این نمایش حضور دارند و علی براتی طراحی حرکت آن را به‌عهده دارد. رضا راد، سروش کریمی، مهرداد آبجار، روح‌الله سنایی و رستا رضوی برخی از بازیگران این نمایش هستند. حسین مسافر آستانه، مشاور کارگردان است و روح‌الله زندی‌فر هم تهیه‌کنندگی «دریادلان» را به عهده دارد.

زینب مرتضایی‌فرد

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها