با شهادت «ذوالفقار» حزب‌الله در سوریه

خط ترور دولتی رژیم صهیونیستی ادامه دارد

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمانده و مجاهد بزرگ مصطفی بدرالدین، معروف به «ذوالفقار» که برای نبرد با گروه‌های تکفیری به سوریه رفته بود، به شهادت رسید. تحلیلگران و منابع صهیونیستی بر این باورند که این رویداد هیچ تاثیری بر عملکرد حزب‌الله نخواهد گذاشت .
کد خبر: ۹۰۴۲۴۹

در بیانیه دیروز حزب‌الله لبنان که به دنبال انتشار این خبر صادر شد، آمده بود: «شهید ذوالفقار چند ماه قبل گفته بود که از سوریه به لبنان برنمی‌گردم، مگر شهید یا این‌که حامل پرچم پیروزی باشم». شهید ذوالفقار، برادر همسر شهید عماد مغنیه و فرمانده عملیات مقاومت جنوب لبنان پیش از آزادسازی آن منطقه در سال 2000 بود. شبکه الجدید لبنان با بیان این که شهید مصطفی بدرالدین، جایگزین شهید مغنیه در حزب‌الله بوده است، اعلام کرد این فرمانده مجاهد در حمله هوایی دشمن صهیونیستی به یک پایگاه حزب‌الله نزدیک فرودگاه دمشق به شهادت رسید. این درحالی است که بیانیه حزب‌الله می‌گوید: «اطلاعات دریافتی از تحقیقات اولیه حاکی از انفجاری بزرگ در یکی از مراکز حزب‌الله نزدیک فرودگاه بین‌المللی دمشق است». هشت سال پیش عماد مغنیه (حاج رضوان) در عملیاتی تروریستی در دمشق به شهادت رسید. سمیر القنطار، یکی از شخصیت‌های برجسته حزب‌الله و از آزادگان لبنانی نیز یک سال پیش در سوریه به شهادت رسید. اسرائیل یک سال و نیم پیش نیز گروهی را در سوریه هدف قرار داد که جهاد مغنیه، فرزند شهید عماد مغنیه نیز یکی از آنها بود که به نظر می‌رسد خط ترور دولتی از سوی اسرائیل ادامه دارد آن هم در سکوت جامعه جهانی.

واکنش‌ها

به دنبال شهادت مصطفی بدرالدین، نبیه بری رئیس مجلس لبنان و رئیس جنبش امل به همراه تمام سلام، نخست وزیر این کشور در دو تماس تلفنی جداگانه با سیدحسن نصرالله، شهادت بدرالدین را به او تسلیت گفتند . همچنین شیخ عبدالامیر قبلان، نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان با صدور بیانیه‌ای، شهادت ذوالفقار حزب الله و این فرمانده قهرمان و مبارز بزرگ و شجاع را به آزادگان جهان اسلام و خانواده شهید تسلیت گفت. علمای شهر صور در جنوب لبنان، برخی از نمایندگان پارلمان و وزیران دولت لبنان و همچنین علی عبدالکریم علی، سفیر سوریه با صدور بیانیه‌ها یا اظهارات رسانه‌ای شهادت ذوالفقار حزب‌الله را تسلیت گفتند .به گزارش فارس، گروه موسوم به الحشد الشعبی عراق نیز ضمن تبریک شهادت فرمانده کل شاخه نظامی حزب‌الله در سوریه تاکید کرد شهادت پایان کار مردان خداست. بر همین اساس، احمد الاسدی، سخنگوی گروه الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق با صدور بیانیه‌ای شهادت این مجاهد فقید را تبریک گفت.

در جبهه تروریسم دولتی نیز روزنامه صهیونیستی معاریو تاکید کرد این ترورهم تاثیری بر عملکرد حزب‌الله نخواهد داشت. به گزارش ایرنا، این منبع صهیونیستی نوشت: ترور مصطفی بدرالدین که شب گذشته نزدیک فرودگاه دمشق روی داد، ضربه محکمی به حزب‌الله بویژه در سطح فرماندهی نظامی این حزب به شمار می‌آید. بدرالدین در زمره نخستین کسانی بود که شاخه نظامی حزب‌الله را پایه‌گذاری کردند و در حکم وزیر دفاع و امنیت این حزب به شمار می‌رفت .

بدرالدین که بود؟

شهید مصطفی بدرالدین از جمله فرماندهانی بود که دشمنان مقاومت در طول سال‌های گذشته از هر حربه‌ای برای ترور فیزیکی و شخصیتی وی بهره برده‌ بودند. بدرالدین متولد 6 آوریل 1961 بود که با نام‌های مصطفی امین بدرالدین، مصطفی یوسف بدرالدین، سامی عیسی، الشبح، الیاس صعب، ابراهیم عیسی، سیدذوالفقار و الیاس فؤاد سائب نیز شناخته می‌شد . وی مسئولیت بخش نظامی حزب‌الله لبنان را به عهده داشت. او از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشت و بارها از عملیات ترور جان سالم به در برد. یکی از ماموریت‌های مهم او مسئولیت عملیات‌ نظامی حزب‌الله در خارج از لبنان بود .

بدرالدین از سال 2012 که مسئولیت حضور نظامی حزب‌الله در سوریه را به عهده گرفت از سوی آمریکا در فهرست سیاه قرار داده شد. او از سوی این کشور متهم به دست داشتن در انفجار 1983 مقر تفنگداران نیروی دریایی آمریکا بود. در آوریل 2011، دادگاه ویژه بین‌المللی لبنان، مصطفی بدرالدین را با افراد دیگری، متهم به دست داشتن در ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان کرد ؛ اتهامی که حزب‌الله لبنان بشدت آن را رد کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها