نماینده سازمان ملل در امور عراق از کشف بیش از 50 گور جمعی در مناطق آزاد شده از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۵

به گزارش خبرگزاری‌ها، یان کوبیس در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: با آزاد سازی مناطق بیشتری ازعراق، مدارک و شواهد بسیاری از جنایات فجیع این گروه تکفیری به‌دست می‌آید. وی افزود: سه گور جمعی که در آنها بقایای جسد 40 نفر وجود دارد، در زمین فوتبال شهر رمادی کشف شده است. رمادی در می‌ 2015 از سوی تروریست‌های داعش اشغال شد، اما ارتش عراق توانست این شهر را در اواخر همان سال آزاد کند.

نماینده سازمان ملل در امورعراق در ارتباط با اوضاع وخیم انسانی در عراق تاکید کرد: بحران انسانی در عراق در حال تشدید است. نزدیک به یک سوم جمعیت عراق یا بیش از ده میلیون نفر از جمعیت این کشور محتاج دریافت کمک‌های انساندوستانه هستند.

در آخرین تحولات سیاسی این کشور، نوری‌مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد:‌ با توجه به چالش‌هایی که کشور امروز با آنها روبه‌رو ست و در جهت تلاش برای خروج از بن بست موجود در روند سیاسی و حل بحران فعلی که به شرایط امنیتی کشور آسیب‌زده،‌ از نمایندگان پارلمان برای برگزاری دیداری مشترک جهت گفت‌وگو و تلاش برای دستیابی به راه‌حلی توافقی برای بحران پارلمان و نیز برطرف کردن دلایل ایجاد این بحران دعوت می‌کنم.

این در حالی است که احمد حاج رشید، یکی از رهبران ائتلاف کردستان در پارلمان عراق اعلام کرد که اعضای این ائتلاف تصمیم گرفته‌اند دیگر به نشست‌های پارلمان برنگردند، زیرا در حمله به پارلمان، برخی تظاهرکنندگان به تعدادی از نمایندگان این فراکسیون بشدت اهانت کرده‌اند. به همین دلیل نیز قرار است وزرای کرد، نشست‌های کابینه را تحریم کنند.

در همین حال، مسرور بارزانی، رئیس شورای امنیت در منطقه کردستان عراق در گفت‌وگو با واشنگتن پست، خواهان استقلال منطقه کردستان عراق از دولت مرکزی بدون خشونت و به‌صورت مسالمت‌آمیز شد. مسرور بارزانی تاکید کرد: از حالا به بعد، ما دیگر خود را شهروند عراق نمی‌دانیم و هیچ رابطه و اعتمادی میان ما و بغداد نیست. تنها راهکار موجود برای ما، جدایی است.

در تحول دیگر در عراق80 تروریست داعشی از جمله دو نفر از سرکرده‌های آنها در استان الانبار کشته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها