اگر از قافله نمایشگاه کتاب تهران جا مانده‌اید، این گزارش را بخوانید

دربست کتابخانه

«دختران آفتاب» در شهر آفتاب خوش درخشید

پرفروش‌های نمایشگاه کتاب

استقبال از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آنچنان بوده که نه‌تنها دلنگرانی و دغدغه‌های ناشران را مبنی برریزش مخاطب، از بین برده، بلکه بسیاری از ناشران در پایان روز سوم به ارائه فهرستی از پرفروش‌ترین آثارشان اقدام کرده‌اند. در این میان «دختران آفتاب» از پرفروش‌ترین‌های انتشارات سروش بوده و از آثار و سخنان رهبر معظم انقلاب هم در انتشارات انقلاب اسلامی استقبال شده است.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۳

به گزارش جام‌جم، شهرآفتاب این روزها میزبان علاقه‌مندان کتاب شده است. گرچه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز سه‌شنبه با حضور مسئولان افتتاح شد، اما درهای شهرآفتاب یک روز بعد از آن، یعنی از روز چهارشنبه به روی عموم مردم گشوده شد. با این حساب سه روز اول نمایشگاه که مصادف با تعطیلات آخر هفته بود، جمعیت زیادی از کتاب دوستان را به جنوبی‌ترین نقطه پایتخت کشاند تا بازدید آنچنان شود که تمام معادلات و پیش‌بینی‌ها مبنی بر ریزش مخاطب، نقش برآب شود.

استقبال مردم از «دختران آفتاب»

تقی مشایخی، مدیر فروش انتشارات «سروش» با اشاره به پرفروش‌های این انتشاراتی گفته است: کتاب «دختران آفتاب» نوشته مشترک امیرحسین بانکی، محمد دانشگر و محمدرضا رضایتمند جزو کتاب‌های پرفروش انتشارات ماست. از دیگر کتاب‌های این انتشاراتی می‌توان به «مبادی سواد بصری» نوشته دونیس. را.داندیس با ترجمه معصومه سپهری و «ترکیب‌بندی در عکاسی» اثر هارالد مانته با ترجمه پیروز سیار اشاره کرد. به گفته او «اسطوره و رمز» اثر ترجمه جلال ستاری و «ارتباط‌شناسی» اثر مهدی محسنیان راد از دیگر کتاب‌هایی است که توسط انتشارات سروش منتشر شده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جزو کتاب‌های پرفروش قرار گرفت.

کتابِ «کتاب» می‌فروشد

اما در غرفه انتشارات سوره مهر ناشر برگزیده هنر و اندیشه اسلامی، مجموعه شعر «کتاب» سروده فاضل نظری با استقبال شگفت‌انگیز بازدیدکنندگان مواجه شده است. این اثر که پنجمین مجموعه شعر نظری به حساب می‌آید و بتازگی از آن رونمایی شده، امروز توجه بسیاری از علاقه‌مندان شعر و ادبیات را به خود جلب کرده است.

کتاب «دختر شینا» نیز از آثار پرفروش روزهای نخست برپایی غرفه سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران بود. چاپ پنجاه و پنجم این اثر در نمایشگاه کتاب عرضه شده که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. «آن بیست و سه نفر» دیگر اثری است که فروش بالایی داشته است.

آبراهامیان همچنان طرفدار دارد

فرشید اسماعیل‌زاده، مدیر فروش نشر «نی» هم درخصوص کتاب‌های پرفروش این انتشاراتی گفت: کتاب‌های «ایران بین دو انقلاب» اثر یرواند آبراهامیان و «تاریخ ایران مدرن» دیگر اثر این نویسنده جزو پرفروش‌های این انتشارات بودند.

او افزود: کتاب «هویت ایرانی» اثر احمد اشرف جزو دیگر کتاب‌های پرفروش نشر نی است. از دیگر کتاب‌های پرفروش این انتشاراتی می‌توان به «ما ایرانیان» اثر مقصود فراست‌خواه و رمان «آدام بیل» اثر جورج الیوت با ترجمه رضا رضایی اشاره کرد.

شعرهای بدیع

انتشارات فصل پنجم، این روزها تخصصی‌ترین انتشارات حوزه شعر است آن هم با مدیریت یک شاعر پیشکسوت و سراینده شعر ماندگار «یاران چه غریبانه»، پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی درباره کتاب‌های پرفروش حوزه ادبیات گفته است: « چله‌تاک» اثر علیرضا بدیع، جزو پرفروش‌هاست. به گفته او «مهر، آبان» اثر امید صباغ‌نو و «چمدان معطل» اثر مهدی فرجی هم مخاطبان زیادی داشته است.

«قاف» بر صدر

اما محمدرضا بازرگانی، مسئول فروش غرفه انتشارات «شهرستان ادب» با اشاره به پرفروش‌های این انتشاراتی گفت: کتاب «قاف» اثر یاسین حجازی که به زندگی حضرت رسول(ص) می‌پردازد، «راز آن صدا» نوشته لیلا عباسعلی‌زاده، «برج قحطی» هادی حکیمیان و «آواز بلند» اثر علی‌اصغر عزتی‌پاک از دیگر کتاب‌های پرفروش انتشارات شهرستان ادب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

به گفته مسئول فروش این غرفه، کتاب‌های «زندگی کوچک» اثر سیدحسن حسینی‌ارسنجانی نیز از کتاب‌های منتشر شده توسط شهرستان ادب است که در نمایشگاه کتاب تهران پرفروش شد. او افزود: از کتاب‌های دیگر پرفروش این غرفه می‌توان به «زندگی کنیم» محمد علی بهمنی، «از آخر مجلس» میلاد عرفان‌پور، «رودخانه» محمدمهدی سیار، «گاهی حواست نیست» علی داوودی و «دست خون» محمدعلی مودب اشاره کرد.

رونق ترجمه‌های عاشقانه

بنا به اعلام یوسف علیخانی مدیر انتشارات آموت، رمان «من پیش از تو» و «پس از تو» هر دو نوشته‌ جوجو مویز با ترجمه‌ مریم مفتاحی، «بیوه‌کشی» نوشته ناشر (یوسف علیخانی) و نیز رمان «اتاق» نوشته اِما دُون‌اِهو با ترجمه علی قانع پرفروش‌های غرفه تا اینجای کار بوده‌اند. به گفته او، رمان «زبان گل‌ها» نوشته ونسا دیفن باخ ترجمه فیروزه مهرزاد، «خدمتکار و پروفسور» نوشته یوکو اوگاوا ترجمه‌ کیهان بهمنی، «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» نوشته اوریانا فالاچی ترجمه عباس زارعی و نیز «لی‌لا، لی‌لا» اثر مارتین زوتر ترجمه مهشید میرمعزی از دیگر پرفروش‌های نشر آموت در نمایشگاه بیست و نهم هستند.

استقبال از سخنان رهبرمعظم انقلاب

سخنان رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه طرفداران زیادی دارد. بسیاری از علاقه‌مندان خرید کتاب‌هایی را حاوی سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است در دستور کار خود قرار داده‌اند. در همین زمینه انتشارات انقلاب اسلامی اعلام کرد که در روزهای نخست نمایشگاه کتاب «دشمن‌شناسی» از جمله عناوین پرمخاطب در نمایشگاه بوده است. رهبر انقلاب بارها بر کسب بصیرت، بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی که از ضروریات دشمن‌شناسی بخصوص در توفان حوادث‌اند، تاکید کرده‌اند. از دیگر عناوین پرمخاطب در این ایام از نمایشگاه در انتشارات انقلاب اسلامی می‌توان به کتاب «نقش‌نگار» اشاره کرد. این اثر دربردارنده سخنان رهبر معظم انقلاب درباره سیره حضرت علی(ع) است.

کتاب «آموزش مصوّر احکام» نیز از دیگر آثار پرمخاطب این انتشارات در نمایشگاه کتاب است. این اثر طبق فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ مجموعه‌ مسائل و استفتائات درباره احکام تکلیف، طهارت، وضو، غسل، تیمّم، نماز، مسجد و روزه با توضیحات تصویری، جدول و اینفوگرافیک است. این کتاب دارای جدیدترین مسائل شرعی و استفتائات از محضر رهبر معظم انقلاب است و در انتهای آن اصطلاح‌نامه‌ای با معانی سلیس و روان از واژگان دشوار فقهی قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها