چهلمین روز درگذشت مرحوم فرج‌الله سلحشور هنرمند متعهد، انقلابی و خالق آثار ماندگار و پربیننده قرآنی صبح پنجشنبه گذشته در امامزادگان سیدجعفر و حمیده‌خاتون باغ فیض برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۱

به گزارش تسنیم، این مراسم با حضور جمع زیادی از هنرمندان، دوستداران، جامعه قرآنی کشور و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری و شخصیت‌های فرهنگی و هنری از جمله عزیز جعفری (فرمانده سپاه)، حسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، جمال شورجه، ساجدی‌نیا (فرمانده نیروی انتظامی تهران)، سردار حسینی (فرمانده راهور تهران)، حجت‌الاسلام زم، علی‌اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی ایران)، محمدحسینی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی) و... برگزار شد.

یکی از نکات ویژه این مراسم نصب بنری بود که روی آن فرازی از بیانات مقام معظم رهبری به تحریر در آمده بود که متن آن به این شرح است: «... موفقیت‌های شهید آوینی و مرحوم سلحشور در مسائل فرهنگی نشان‌دهنده این است که روحیه و تفکر انقلابی چگونه گره‌ها را می‌گشاید و موفقیت‌ساز می‌شود.»

در این مراسم آیت‌الله قرهی استاد اخلاق حوزه و دانشگاه درباره ویژگی‌های مرحوم سلحشور سخنرانی کرد و گفت: آنچه که در مورد این مرد ولایتی مرحوم حاج فرج‌الله سلحشور که انصافا از «السابقون» بودند باید بیان شود، این است که عمر ایشان توام با کیفیت بوده نه کمیت و بقای شیء به همان ماندگاری اوست. یک نمونه آن همان یوسف پیامبر(ع) است که هرچه انسان می‌بیند کهنه نمی‌شود. نمونه دیگر این بود که مرحوم فرج‌الله سلحشور به فرمایشات بزرگان توجه داشت. ایشان معتقد بود و عامل و متخلق. ایشان در قالب هنر پیشرفت داشتند و ای کاش مسئولین یاد بگیرند که توبه نصوح تا یوسف پیامبر(ع) مرحوم سلحشور روبه پیشرفت بوده است و ای کاش سیاستمداران ما می‌دانستند که هرچقدر در سیاست هم جلو می‌روند به توجه و اطاعت از بزرگان اهمیت دهند.

برگزاری مراسم در شرایطی پیش می‌رفت که محوطه بیرونی امامزاده لبریز از جمعیت باشکوهی از علاقه‌مندان سلحضور بود، در قسمت بالای سنگ قبر مرحوم سلحشور هفت‌سینی با روبان‌های مشکی قرار داده بودند. همچنین روی سنگ قبر و درست بالای عکس این کارگردان فقید دو بیت شعر بدین مضمون دیده می‌شد:

هنر عاشق پرشور نمیرد هرگز

آن‌که گیرد ز خدا نور نمیرد هرگز

بنویسید روی سنگ مزارش یاران

فرج‌الله سلحشور نمیرد هرگز

همچنین جمال شورجه کارگردان فیلم‌های سینمایی در این مراسم و در گفت‌وگو با فارس درباره فرج‌الله سلحشور گفت: سجایای اخلاقی مرحوم سلحشور آن‌قدر زیاد است که در قالب کلمات نمی‌گنجد. ایشان اعمال حسنه بسیاری را در زمان حیات خود انجام دادند و از بسیاری افراد دستگیری کردند.

او ادامه داد: همان‌طور که دیدید چند اثر هنری که ایشان در زمان حیات خود ساختند به گونه‌ای جهانشمول شد و اغلب مردم در سراسر دنیا با آثار مرحوم سلحشور ارتباط برقرار کردند. همچنین این آثار سلحشور را به هنرمندی جهانی تبدیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها