معلم فداکار روستا وقتی سه دانش‌آموز خود را در یک قدمی مرگ دید، برای نجات آنها، جان خود را فدا کرد.
کد خبر: ۸۹۲۷۶۰

به گزارش جام‌جم، دو معلم جوان روستای مرزی در خاش پس از تعطیلی مدرسه، مقابل در ایستاده و نظاره‌گر خروج دانش‌آموزان بودند. از دقایقی قبل باد شدیدی در روستا شروع به وزیدن کرده بود. معلمان نگران دانش‌آموزان خود بودند. حمیدرضا گنگوزهی ناگهان متوجه ریزش دیواری در نزدیکی مدرسه شد. سه دانش‌آموز کنار دیوار ایستاده بودند و حادثه‌ای تلخ در انتظارشان بود. حمیدرضا و همکارش، سریع به سمت دیوار رفته و آنها را از آنجا دور کردند اما قبل از این‌که خودشان فرصت فرار پیدا کنند، دیوار فروریخت و آن دو زیر آوار گرفتار شدند. با فریاد دانش‌آموزان، اهالی روستا متوجه حادثه شده و با آواربرداری دو معلم را از زیر تلی از خاک بیرون کشیدند اما معلم فداکار نقاب در چهره خاک کشید و با ایثار خود به دانش‌آموزانش مشق عشق و گذشت داد.

بارندگی و توفان، علت حادثه

محمداکبر چاکرزهی، فرماندار خاش در تشریح حادثه گفت: دانش‌آموزان دبستان روستای مرزی نوکجو در روتک این شهرستان روز یکشنبه شاهد وقوع توفان و گردباد شدید بودند که دیوار قدیمی و فرسوده منزل روستایی در کنار مدرسه برای معلمان و دانش‌آموزان مشکل‌ساز شد. حمیدرضا گنگوزهی معلم فداکار سیستان و بلوچستانی هنگام وزش گردباد متوجه می‌شود دیوار مجاور مدرسه که سه دانش‌آموز کنار آن قرار گرفته‌اند، به دلیل بارش‌های چند روز گذشته در حال فروریختن است که بلافاصله به نجات دانش‌آموزان اقدام می‌کند و بعد از نجات جان سه دانش‌آموز از مرگ حتمی، خود گرفتار آوار شده و جانش را فدای شاگردانش می‌کند .

وی ادامه داد: سرعت و قدرت گردباد به حدی زیاد بود که سبب ریزش دیوار شده و معلم فداکار زیر آوار گرفتار می‌شود و سبب زخمی شدن عبدالرئوف شهنوازی معلم دیگر نیز می‌شود. دیوار منزل روستایی که در همسایگی مدرسه قرار داشت به دلیل بارندگی‌های اخیر نم کشیده بود که برای دانش‌آموزان خطرساز شد. تلاش معلمان برای نجات شاگردان خود کاری بسیار ارزشمند و ستودنی بوده که این حادثه دردناک نتیجه‌اش جان باختن یکی از این عزیزان و مجروح شدن همکار وی بود.

نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: پس از نجات دانش‌آموزان، معلمان فداکار، حمیدرضا گنگوزهی و عبدالرئوف شهنوازی زیر آوار گرفتار شدند. وی خاطرنشان کرد: مدتی طول کشید تا با کمک اهالی منطقه این افراد از زیر آوار نجات یافتند که هنگام انتقال این معلمان فداکار به بیمارستان، حمید گنگوزهی در راه نجات دانش‌آموزان جان خویش را فدا کرد و عبدالرئوف شهنوازی نیز از ناحیه پا آسیب دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها