با توجه به استفاده کاربران از اینترنت پرسرعت ADSL روی دستگاه‌های هوشمند همچون تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ‌ها، بسیاری از کاربران از مودم‌های مجهز به وایرلس استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۶۰۱۲
بهینه‌سازی سیگنال وای‌ فای

به گزارش جام جم کلیک،این مودم‌ها در شرایط مختلف و با توجه به مکان قرارگیری در منزل یا محل کار شما می‌توانند پوشش‌دهی متفاوتی داشته باشند و گاهی این پوشش‌دهی برای برخی کاربران با مشکلاتی مواجه است.

اگر شما نیز قصد دارید محدوده پوشش‌دهی سیگنال وای‌‌فای مودم خود را افزایش داده یا ارتباطی پایدارتر با سرعتی بیشتر را در اختیار بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم کانال ارتباطی وایرلس را تغییر دهید.

زیرا در بسیاری از مودم‌ها کانال ارتباطی به‌طور پیش‌فرض روی یک یا شش تنظیم شده است و در صورتی‌که اطراف شما کاربران دیگری نیز وجود داشته باشند و ارتباط وایرلس آنها نیز روی این کانال تنظیم شده باشد.

ممکن است به دلیل تعدد کاربران، تداخل یا ناپایداری در ارتباطات وایرلس ایجاد شود. برای انجام این کار می‌توانید به این روش عمل کنید:

برای اعمال تغییرات در کانال ارتباطی وایرلس باید وارد تنظیمات روتر/ مودم خود شوید. برای انجام این کار مرورگر اینترنتی را اجرا کرده و آدرس آی‌پی بخش تنظیمات را که در اغلب موارد 1، 1، 168، 192 است در نوار آدرس وارد کنید.

نکته: چنانچه آدرس مسیر دسترسی به بخش تنظیمات را نمی‌دانید کافی است پس از مراجعه به منوی استارت در کادر جست‌وجو عبارت cmd را بنویسید و در خط فرمان، عبارت ipconfig را وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

در فهرست اطلاعات به‌نمایش درآمده گزینه‌ شامل عبارت Wireless را پیدا کنید و آدرس آی‌پی مقابل Default Gateway را برای دسترسی به بخش مدیریتی روتر/مودم استفاده کنید.

قابل ذکر است در حالت پیش‌فرض نام کاربری و رمز عبور دسترسی به بخش تنظیمات، admin است.

پس از مراجعه به بخش تنظیمات، گزینه‌ Wireless را برای دسترسی به تنظیمات وایرلس انتخاب کنید. (در صورت نیاز تنظیمات پیشرفته یا همان Advanced را فعال کنید)

تنظیمات موجود در این بخش با توجه به مدل دستگاه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، اما در حالت کلی نوع ارتباط، نام شبکه و کانال ارتباطی در زیر یکدیگر قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید با کلیک روی کادر مقابل گزینه Channel یکی از کانال‌های موجود (غیر از کانال یک و 6 که در اغلب موارد به‌طور پیش‌فرض فعال هستند) را انتخاب کنید.

نکته: شما می‌توانید با دانلود و اجرای نرم‌افزار WifiInfoView، همه شبکه‌های بی‌سیم اطراف خود را به همراه کانال ارتباطی که در آن قرار دارند مشاهده کنید.

به این ترتیب می‌توانید به‌راحتی خلوت‌ترین کانال را انتخاب و پس از اعمال تغییرات در مودم با مشاهده افزایش یا کاهش قدرت سیگنال دریافتی شبکه خود، نسبت به تغییر کانال تا کسب بهترین و پایدارترین سیگنال اقدام کنید.

http://jjo.ir/daNYrD

توجه: چنانچه طول کانال روی 20mhz تنظیم شده باشد و به‌عنوان مثال کانال 6 شلوغ باشد با توجه به افزایش یا کاهش پنج تایی طول در هر کانال باید تا حد امکان از کانال 4 تا 8 فاصله بگیرید، زیرا در محدوده مجاز کانال 6 با طول کانال 20mhz است.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها