مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد شهادت اسطوره مقاومت و فرمانده حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان، حاج عماد مغنیه در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۱۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در این مراسم، با بیان این‌که ‌شهید عماد مغنیه از آن دسته مردانی است که برای لبنان، آفریننده یک مسیر جدید، مسیر عزت،‌ شکست‌ناپذیری و تسخیرناپذیری و مسیر تصرف‌ناشدنی بود، گفت: حزب‌الله از یک بازیگر به یک نیروی تاثیرگذار منطقه‌ای با دامنه‌های تاثیر جهانی تبدیل شده است. سلامی اظهار کرد: شهید مغنیه از مجاهدانی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی حامل آرمان‌های متعالی امام راحل و پس از آن آرمان‌های رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی برای نجات مسلمانان از اسارت و بردگی دنیای استکبار بود. وی افزود: شهید عماد مغنیه در صف مجاهدانی قرار داشت که در سال 1989 با حرکتی استشهادی 270 تفنگدار آمریکایی را که در سواحل بیروت حضور داشتند، کشتند و آمریکا را به گونه‌ای از لبنان خارج کردند که تا امروز دیگر هرگز برنگشته‌اند. سلامی ادامه داد: او نبوغ، خلاقیت ذاتی و ابتکار عمل داشت که برای مقاومت ذخیره غنی نیرو بود، به طوری که دکترین امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را از اعتبار ساقط کرد. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: او به صهیونیست‌ها شکست اطلاعاتی وارد کرد و جنگ 33 روزه و شکست رژیم صهیونیستی از نتایج آن بود. وی با اشاره به این‌که همه معادلات تغییر کردند و حزب‌الله تعیین‌کننده معادلات امنیتی منطقه است، افزود: امروز همه لبنان از جمله شیعه، سنی و مسیحیان آنجا در پرتو درخت تنومند حزب‌الله احساس عزت می‌کنند. سردار سلامی گفت: حزب‌الله در سوریه می‌جنگد و از نظام سوریه به عنوان نقطه کانونی مقاومت اسلامی دفاع می‌کند تا تکفیری‌ها که عناصر میدانی سیاست‌های سعودی آمریکایی هستند، به درون لبنان سرازیر نشوند. وی افزود: حزب‌الله فراتر از لبنان تاثیرگذار است و این حاصل خون شهیدانی مانند عماد مغنیه و فرزندش است.

یگان صابرین، مدافعان حرم اهل بیت

همایش بزرگداشت شهید مغنیه، تنها مراسمی نبود که روز پنجشنبه با محور مقاومت برگزار شد. یکی دیگر از این مراسم‌ها چهارمین یادواره شهدای یگان ویژه صابرین بود که با سخنرانی فرمانده نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

به گزارش فارس، سردار محمد پاکپور در این مراسم گفت: شهدای مدافع حرم، شهدایی هستند که امنیت پایدار را برای جمهوری اسلامی در پی خواهند داشت؛ شهدایی که حضورشان در خارج از مرزهای کشور برای دفاع از ارزش‌ها و باورهای دینی ‌ماست.

وی افزود: ما در وضعیت و منطقه‌ای قرار داریم که آشوب‌زده و آشفته‌ است و نزدیک به 60 درصد آن سوی مرزهای ما به شکلی است که هیچ کنترلی از جانب کشور همسایه نمی‌شود و مرزها در دست عناصر تروریستی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها