به گزارش جام جم آنلاین ،احمد پورفلاح با تشریح جزئیات بیشتری از همکاریهای ایران خودرو و فیات گفت: هنوز قراردادی میان ایران خودرو و فیات به امضا نرسیده اما مذاکرات در مراحل خوبی قرار گرفته است که امیدواریم منجر به شکل گیری همکاری مناسبی میان دو خودروساز شود.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: براساس مذاکراتی که میان ایران خودرو و فیات صورت گرفته، قرار است خودروهای جدید فیات در ایران تولید شده و بعد از آن به کشورهای منطقه صادر شود، بنابراین قرار ما با خودروسازی فیات این است که واردات صورت نگیرد و تولید مشترک، اساس کار قرار گیرد.
وی در گفتگو با مهر تصریح کرد: مدلهای جدیدی از خودروهای فیات در ایران به صورت مشترک تولید خواهد شد و قرار بر این است که شرکتی مشترک میان دو خودروساز ایرانی- ایتالیایی تشکیل شود که سرمایه گذاری مشترک هم از سوی دو طرف انجام خواهد شد.
به گفته پورفلاح، قرار بر این است که دانش و تکنولوژی از سوی فیات وارد ایران و در مقابل، کارگر و انرژی از سوی کشورمان تامین شود، البته حجم سرمایه گذاری هنوز مورد بحث است.
وی اظهار داشت: فیات در سالهای گذشته پیشرفتهای مناسبی در عرصه خودروسازی داشته است به نحوی که اکنون سبد متنوعی از خودروهای اکونومی دارد که به لحاظ قیمتی میتواند رقیبی برای پژو و فولکس واگن باشد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: رنج قیمتی فیات هم متنوع است و البته از خودروهای ۵۰۰ سی سی به بالا دارد و میتواند تنوع قیمتی متنوعی هم داشته باشد، ضمن اینکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادی است.
وی افزود: با ورود فیات به ایران، بسیاری از خودروهای فعلی بازار به لحاظ قیمتی قابل رقابت نخواهند بود و باید خودروسازان خارجی حواس خود را جمع کنند، این در حالی است که اگر تعرفه بالا به آن نبندند، حتما خودروهای قابل رقابت خواهد داشت.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: