سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و نشانی شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی شود.برای ارتباط بیشتر با ضمیمه فناوری روزنامه جام‌جم، کانال کلیک را در تلگرام به آدرس clickjamejam @دنبال کنید.
کد خبر: ۸۷۷۰۳۱

امیر علیزاده از تهران: لطفا برنامه‌ای‌برای همگام‌سازی کامل تلفن همراه و رایانه معرفی کنید که علاوه بر آهنگ‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌ها، پوشه‌ها و محتویات آنها را هم همگام‌سازی کند. یعنی تمام محتویات اندروید در رایانه همگام‌سازی شود.

کلیک: باتوجه به این‌که ساز و کار دسترسی به پوشه‌های اندرویدی و اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه‌های اندرویدی با دستگاه‌های دیگر همچون آیفون مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‌اس تفاوت دارد، امکان هماهنگ‌سازی کامل آن با رایانه وجود ندارد. شما می‌توانید با نرم‌افزارSyncDroid به‌صورت نسبتا کامل از قابلیت هماهنگ‌سازی دستگاه هوشمند اندروید و رایانه برخوردار شوید و موزیک‌ها، ویدئوها، تصاویر، تماس‌ها، پیام‌ها، گزارش تماس‌ها و بوکمارک‌های مرورگر را میان رایانه و دستگاه هوشمند خود هماهنگ کنید. برای هماهنگ‌سازی کامل اطلاعات ذخیره شده در کارت حافظه نیز می‌توانید از دیگر نرم‌افزارهای مدیریت فایل در رایانه کمک بگیرید. بسیاری از نرم‌افزارهای مدیریت فایل همچون Total Commander به شما این امکان را می‌دهد دو پوشه را با یکدیگر هماهنگ‌سازی کنید. به‌کمک این قابلیت می‌توانید یک‌بار اطلاعات ذخیره شده در کارت حافظه تلفن همراه خود را در رایانه کپی کرده و در اتصالات بعدی، دو پوشه را با یکدیگر هماهنگ‌سازی کنید تا اطلاعات جدید نیز به رایانه منتقل شود و تغییراتی احتمالی همچون حذف، تغییر نام و... روی آن اعمال شود.

http://www.sync-droid.com

علی غلامی از همدان: من یک وبسایت را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای جوملا راه انداخته و مدیریت می‌کنم. قالب JSN boot را روی سایت نصب کرده‌ام. تغییرات مورد نظر را در سیستم خود ایجاد سپس سایت را آپلود کردم. چند هفته‌ای تغییرات را بدون هیچ مشکلی از قسمت administrator سایت انجام می‌دادم. برای مدتی حدود سه هفته، سایت نیازی به تغییر نداشت و من به لینک مدیریت سایت مراجعه نکردم.

بعد از این مدت وقتی دوباره خواستم وارد صفحه مدیریت سایت شوم، با خطای 500 internal server error مواجه شدم. این خطا را جستجو کردم. راه‌حل‌های مختلفی برای رفع آن نوشته شده بود، از جمله این‌که دسترسی برخی پوشه‌ها را 775 کنم. خطی را در فایل configuration.php تغییر دهم و... یکی از راه‌حل‌ها جواب داد؛ گفته بود ممکن است دلیل این خطا، پلاگین‌های نصب شده باشد. باید از طریق دیتابیس تک به تک پلاگین‌ها را غیرفعال می‌کردم و می‌دیدم کدام مورد باعث این خطا شده است. من این کار را نکردم، چون تعداد پلاگین‌های موجود در دیتابیس زیاد بود.

با آزمون و خطا و تغییر نام پوشه‌ها در روت وبسایت متوجه شدم با غیرفعال کردن پوشه jsntplframework (با تغییر نام پوشه) در مسیر plugins/system/jsntplframework مشکل حل می‌شود و می‌توانم وارد صفحه مدیریت سایت شوم، اما دیگر پارامترهای قالب JSN boot وجود ندارند و قابل ویرایش نیستند.

شاید ذکر چند نکته مفید باشد: قبلا هم برای یک سایت دیگر با قالبی دیگر به این مشکل برخورد کردم؛ یعنی بعد از مدتی که دوباره می‌خواستم وارد صفحه مدیریت شوم، با همین خطا مواجه شدم.

من تغییراتی روی قالب‌ها داده بودم. مثلا لینک joomlashine را از پاصفحه قالب حذف کرده بودم. آیا ممکن است سازنده قالب به دلیل این تغییرات قالب را غیرفعال کند؟

کلیک: خوشبختانه اطلاعات کاملی را در اختیار ما قرار دادید، زیرا رفع این گونه مشکلات نیازمند کسب اطلاعاتی به این کاملی است. باتوجه به شرایط وصف شده و مشکلی که با آن مواجه شده‌اید، این خطا به‌دلیل بروز تغییراتی در سرور ارائه‌کننده خدمات میزبانی وب شماست. به‌عبارت دیگر، هنگامی که سایت شما بدون مشکلی فعال است و پس از چند روز بدون هیچ‌گونه تغییری دسترسی به بخشی از آن برای شما غیرممکن می‌شود، مشکلی در سرور رخ داده یا تغییراتی در سرور ازجمله به‌روزرسانی در آن موجب بروز این مشکل شده است. تغییر نام در پوشه موردنظر موجب شده فراخوانی سیستم با مشکل مواجه شود و چنانچه سیستم بدرستی فراخوانی شود، مطمئنا باز هم این خطا را خواهید دید. رایج‌ترین دلیل بروز این خطا به‌روزرسانی در نسخه PHP نصب شده روی سرور است. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم به کنترل پنل سرویس میزبانی خود مراجعه کرده و در صورتی‌که قابلیت انتخاب نسخه پی‌اچ‌پی برای شما فعال است، نسخه‌ای پایین‌تر را انتخاب و تغییرات را بررسی کنید. در صورتی‌که قادر به تغییر نسخه پی‌اچ‌پی نیستید، می‌توانید ضمن تماس با واحد پشتیبانی سرویس میزبانی وبسایت خود مشکل را مطرح و نسبت به رفع آن اقدام کنید.

نفیسه ابراهیمی از کرمان: مدتی است گوشی گلکسی نوت 5 خریده‌ام. مشکل عجیبی که دارم خالی شدن غیرعادی شارژ گوشی در حالتی است که استفاده‌ای از گوشی ندارم. این درحالی است که هیچ برنامه‌ای باز نیست، ارتباطات وای ـ فای و دیتای تلفن همراه خاموش است و هیچ برنامه‌ای که شارژ غیرعادی از گوشی تلف کند ندارم. گوشی با شارژ 100 درصد از شب تا صبح (حدود 8 ساعت) بدون استفاده به شارژ 80 درصد می‌رسد. شنیدم مشکل از اندروید لالی‌پاپ است، آیا درست است؟

کلیک: این‌که سیستم‌عاملی موجب تخلیه زودهنگام شارژ باتری شود امکان‌پذیر است، اما در بیشتر موارد در مدت زمانی کوتاه بسته‌هایی برای به‌روزرسانی و رفع مشکل منتشر می‌شود. ابتدا پیشنهاد می‌کنیم از به‌روز بودن سیستم‌عامل دستگاه خود مطمئن شوید. در ادامه پس از اطمینان از به‌روزبودن سیستم‌عامل به تنظیمات دستگاه مراجعه کرده و روی Battery فشار دهید. در این بخش گزینه‌ای با عنوان Battery usage قابل مشاهده است که با فشار روی آن می‌توانید جزئیات مصرف باتری را در دستگاه خود مشاهده کنید. همچنین با برگشت به صفحه تنظیمات باتری گزینه‌ دیگری با عنوانAbnormal battery usage قابل مشاهده است که فهرستی از برنامه‌هایی را نمایش می‌دهد که به‌صورت غیرعادی انرژی باتری مصرف می‌کنند. شما می‌توانید با بررسی این گزینه‌ها، نرم‌افزار یا دیگر ابزارهایی را که موجب مصرف باتری می‌شوند، تشخیص داده و آنها را‌ حذف کنید.

از دیگر راهکارهای پیشنهادی برای افزایش شارژدهی باتری عبارت است از:

در صورت امکان دستگاه خود یک‌بار ریست کرده و تنظیمات آن را به حالت کارخانه‌ای بازگردانید.

به Settings مراجعه کرده، رویAccounts فشار دهید و در ادامه قابلیت sync را برای برنامه‌های موردنظرتان غیرفعال کنید. قابل ذکر است غیرفعال کردن این قابلیت برای برخی برنامه‌ها همچون فیسبوک تا حد بسیار زیادی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.

میلاد از تهران: وقتی وای ـ فای لپ‌تاپم را روشن می‌کنم و مروگر گوگل کروم را برای وبگردی باز می‌کنم، حدود هفت دقیقه هیچ صفحه‌ای باز نمی‌شود و در نوار وظیفه کروم پیغام Downloading proxy script نمایش داده شده و پس از هفت دقیقه صفحات باز می‌شود. روی سیستم هیچ پراکسی سروری نصب نکردم. این مشکل فقط در مرورگر کروم وجود دارد و مرورگرهای دیگر مشکلی ندارند. چطور این مشکل را حل کنم؟ ویندوز من 8.1 است.

کلیک: این مشکل دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. گاهی نصب برخی افزونه‌ها در مرورگر موجب بروز مشکل می‌شود و گاهی نیز وجود یک باگ نرم‌افزاری به بروز مشکل منجر می‌شود. در هر حال روش رفع مشکل چندان پیچیده نیست.

1 ـ مرورگر کروم را اجرا و پس از کلیک روی آیکون منوی اصلی گزینه Settings را کلیک کنید.

2 ـ صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و روی لینک Show advanced settings کلیک کنید.

3 ـ اکنون در بخش Network روی Change proxy settings کلیک کنید.

4 ـ در صفحه به‌نمایش درآمده روی LAN settings کلیک کرده و علامت چک‌مارک کنار گزینه Automatically detect settings را غیرفعال کنید.

5 ـ با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و پنجره‌های فعال را ببندید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها