شاخص بورس درآستانه ورود به کانال 71 هزارواحدی

بیشترین مقدار شاخص بورس از ابتدای امسال ثبت شد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز(شنبه) بازار سرمایه به استقبال اعلام اجرای برجام رفت و با رشد هزار و 344 واحدی در ارتفاع 64 هزار و860 واحدی قرار گرفت و به این ترتیب به کانال 65 هزار واحدی نزدیک شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۲۵
جهش 1344 واحدی شاخص کل بورس

به گزارش جام جم آنلاین ،در معاملات امروز بازار سرمایه، آثار و پیامدهای گام های آخر اجرایی شدن برجام، آشکار شد به طوری که یک هزار و 179 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 261 میلیارد و 213 میلیون ریال در 81 هزار نوبت دادو ستد شد.
بیشترین اثر مثبت بر صعود امروز دماسنج بازار سرمایه توسط نمادهای معاملاتی پارسان، اخابر، تاپیکو، حکشتی، وغدیر، جم و شبدیس رقم خورد.
براساس این گزارش شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز در روزجاری مثبت بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 519 واحد، کل(هم وزن) 148 واحد، قیمت(هم وزن) 125 واحد، آزادشناور هزار و 539 واحد، بازار اول 998 واحد و شاخص بازار دوم نیز دو هزارو 605 واحد رشد کردند.
بازار سرمایه از اواخر هفته گذشته به استقبال اجرایی شدن مراحل آخر برجام رفت و روند صعودی خود را کلید زد. این روند امروز نیز ادامه یافت و بعد از 18 ماه رکود، توانست رکورد جدیدی را ثبت کند.

معاملات 5 هزار و 430 میلیارد ریالی فرابورس
معاملات امروز فرابورس در حالی به پایان رسید که تحت تاثیر اخبار مثبت مربوط به اعلام اجرای برجام و ابلاغ فرمول پیشنهادی خوراک پتروشیمی ها از سوی معاون اول رئیس جمهوری، شاخص فرابورس(آیفکس) رشد سه درصدی معادل 20 واحدی را تجربه کرد و به 731 واحد رسید.
امروز در بازار فرابورس ایران، 275 میلیون برگه بهادار در 29 هزار و 745 نوبت به ارزش 5 هزار و 430 میلیارد و 470 میلیون ریال خرید و فروش شد؛ این در حالی است که شاهد بیشترین ارزش معاملات از ابتدای مهرماه تاکنون بوده ایم.
معامله گران فرابورسی بیشترین حجم معاملات امروز خود در بازار سهام را به داد و ستد 31 میلیون سهم پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان به ارزش 53 میلیارد ریال اختصاص دادند و نماد شرکت های پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران و توکا رنگ فولاد سپاهان پربیننده ترین نمادهای امروز بودند.
همچنین، بیشترین افزایش قیمت امروز مربوط به سهام کشتیرانی دریای خزر و پس از آن پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت شیراز بود و در سوی دیگر بازار هم قند شیروان، مینو شرق و قند چهارمحال با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.

افت اوراق تسهیلات مسکن به بازه 790 تا 890 هزار ریال
امروز همچنین اوراق تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با افت قیمت مواجه و در بازه 790 تا 890 هزار ریال دست به دست شد.
در بازار ابزاهای نوین مالی، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 1.5 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات( صندوق های قابل معامله) ETF را از آن خود کرد و اوراق اجاره شرکت مخابرات ایران با داد و ستد 500 هزار ورقه بهادار، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.
امروز همچنین خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی با قیمت 963 هزار و 784 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با 0.69 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، معادل 26.64 درصد شد.
در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی واحدهای سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم برای برگزاری مجمع عمومی صندوق در روز دوشنبه 28 دی ماه متوقف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها