آغوش باز فوتسال بانوان برای دختر اسطوره فقید فوتبال ایران

بازگشت آتوسا حجازی به فوتسال

آنهایی که آتوسا را از قبل می‌شناختند برایشان عجیب نبود او در برابر این اتفاق تلخ سکوت کند. کمتر از 24 ساعت از درگذشت ناصر حجازی می‌گذشت ولی آتوسا کماکان ساکت بود. نه حرف می‌زد نه گریه می‌کرد.
کد خبر: ۸۷۱۸۷۵

نگاهش به نقطه‌ای خیره مانده بود و بر خلاف برادر بزرگ‌ترش آتیلا کوچک‌ترین اظهارنظری درباره درگذشت پدرش نکرد. سکوت آتوسا در ماه‌های بعد ادامه یافت. باز هم نه حرفی و نه حتی اشاره‌ای. او آتوسا بود دختر ناصر.... برای این‌که مثل پدر باشد نیاز به آموزش نداشت، سکوتش به طرز عجیبی شبیه به صریح بودن پدرش است، هر دو تیز و بُرنده.

بیش از چهار سال از روزی که آتوسا پدرش را از دست داد، می‌گذرد. تنها دختر ناصر حجازی حالا 35 ساله است و زندگی آرامی در کنار همسرش سعید رمضانی و تنها پسرش امیرارسلان دارد. اما آتوسا که هنوز رویه سکوت را در پیش گرفته یک تصمیم بسیار بزرگ دارد، خیلی بزرگ. بازگشت به فوتسال. این تصمیمی نبود که یکشبه از سوی دختر ناصر حجازی گرفته شود. خانم گل سابق فوتسال بانوان ایران برای بازگشت به فوتسال چهار سال صبر کرد.

فوتسال برای بانوان به‌طور رسمی از سال 75 راه‌اندازی شد. آتوسا حجازی دختر ناصر حجازی جزو اولین نسل بازیکنان فوتسال بود که بلافاصله پس از راه‌اندازی آن وارد این رشته شد. آتوسا به‌خوبی نشان داد دختر چه کسی است. با انگیزه، موفق و مورد توجه. اما یک تفاوت عمده با پدر داشت. آتوسا که آن روزها 16 سال داشت تصمیم گرفت به‌جای این‌که مثل پدرش دروازه‌بانی کند نقش یک مهاجم را به خود بگیرد و چه انتخاب درستی هم بود زیرا او مدتی بعد خانم گل فوتسال بانوان شد. آن روزها آتوسا با سکوت میانه‌ای نداشت. تا می‌توانست برای برادرش آتیلا رجزخوانی می‌کرد اما همین که آتوسا برای اوج گرفتن پر و بال گرفت، نامش از تیم ملی فوتسال بانوان خط خورد. چرا؟ هیچ‌کس نمی‌داند خانم گل فوتسال بانوان به چه دلیل خط خورد. شاید چون دختر ناصر حجازی بود. اگر می‌ماند قطعا بازیکنی می‌شد مثل لیلا اقبال یا نیلوفر اردلان (کاپیتان‌های سابق و کنونی تیم ملی فوتسال بانوان).

به هر حال مدتی بعد آتوسا پای سفره عقد با یکی از شاگردان پدرش یعنی سعید رمضانی نشست و مدتی بعد هم امیرارسلان به دنیا آمد، امیرارسلانی که به فوتبال علاقه بسیار زیادی دارد. این‌گونه شد که فوتسال برای آتوسا برای مدت زمان طولانی به بایگانی رفت. درگذشت پدر نیز عامل دیگری برای دوری از آن شد.

بهناز شفیعی، همسر مرحوم ناصر حجازی در حالی که آتوسا هنوز سکوت می‌کند گاهی اوقات زبان ناطق او می‌شود.

ده ماه از مرگ ناصر حجازی گذشته بود که به همراه مرحوم ناصر احمدپور (سردبیر سابق روزنامه خبرورزشی) برای مصاحبه با همسر و خانواده حجازی به منزل این اسطوره رفتیم. زمانی که حرف از آتوسا شد بهناز شفیعی از این گفت که دخترش را ناعادلانه از فوتسال راندند. از این گفت که او یکی از بهترین بازیکنان فوتسال بود اما به جرم دختر ناصر حجازی بودن کنارش گذاشتند. شفیعی اکنون هم همین را می‌گوید: آتوسا را کنار گذاشتند چون کسی چشم دیدنش را نداشت.

اما در پاییز 94 دختر اسطوره فقید تصمیم بزرگی گرفت، بازگشت به فوتسال. مسلما او در 35 سالگی به‌عنوان یک بازیکن نقشی در فوتسال نمی‌خواهد. آتوسا یک مربی خواهد بود و شاید هم صاحب یک پست رسمی و اجرایی در امور فوتسال بانوان شود. اخبار جسته و گریخته حاکی از حضور او در کمیته اجرایی فوتسال بانوان است.

سکوت کمابیش ادامه دارد. اما آتوسا فرق زیادی با چهار سال پیش دارد. انگیزه‌اش بیشتر است و همچنین ذوق و شوقش. حالا که فوتسال بانوان قهرمان جام ملت‌های آسیا شده و دوباره به جام جهانی رفته است دختر اسطوره فقید استقلال می‌تواند به جذابیت‌های آن بیفزاید. حساب فوتسال اکنون با گذشته جداست. آتوسا بهترین زمان ممکن را برای بازگشت انتخاب کرد. او می‌تواند همان نقشی را در فوتسال ایفا کند که در روزهای نخست راه اندازی فوتسال بانوان در ایران ایفا کرد، یک مهره قابل توجه و پرسر و صدا.

هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها