کنار رودخانه قدم می‌زنی و نگاهی به آن می‌اندازی. آبی زلال جریان دارد که سطح آن برای لحظه‌ای چروک می‌خورد و لحظه‌ای دیگر صاف و رهسپار مقصدی نامعلوم می‌شود. ماهی‌هایی بازیگوش در عمق شنا می‌کنند که تنها می‌توانی سایه‌شان را در سطح آب مشاهده کنی، اما با دیدن همین سایه‌ها هم به وجد می‌آیی و با جست و خیزشان، شور و نشاط می‌یابی.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۰

برگ‌هایی که از درخت جدا شده‌اند روی آب شناورند و اختیار خود را به دست آب سپرده‌اند تا به هر جا که می‌خواهد آنها را ببرد. اما آنچه برعکس برگ‌های شناور بر سر جای خود محکم و استوار ایستاده تعدادی سنگ است که همچون سربازانی در کنار هم قرار گرفته و برای حفاظت از رودخانه نگهبانی می‌دهند. نگاهشان می‌کنی و مبهوت زیبایی شگفت‌آورشان می‌شوی. یکی بزرگ است، یکی کوچک. آن یکی گرد است، این یکی کشیده و دراز. آن‌که آن‌سوتر ایستاده دندانه‌دار است و این‌که نزدیک‌تر است برجسته. هر کدام به شکلی متفاوت از دیگری هستند و هیچ‌یک به آن دیگری شباهت ندارد.

کمی عمیق‌تر به آنها نگاه می‌کنی و این احساس به تو دست می‌دهد که صدای فریادشان را می‌شنوی. آنها از تو می‌خواهند برشان داری و با استفاده از ذوق هنری‌ات هر کدام را به شکلی درآوری که مناسب شکلشان است. اما به راستی می‌شود.

آنها را به چه شئی تزئینی تبدیل کنی؟

هر کدام قابلیت تبدیل شدن به چند چیز مختلف را دارند. شما هم با ما همراه شوید تا به اتفاق یکدیگر از این خلاقیت هنری لذت ببریم:

پادری: قدم به قدم جای پا باقی‌مانده و رد پایی از سنگ از خود بر جای گذاشته است. اما چگونه؟ یک سنگ درشت مناسب کف پا و پنج سنگ کوچک مناسب انگشتان پیدا کنید و آنها را در حالت درست بچسبانید تا به شکل یک ردپای کامل درآیند. اگر ابزار تراش سنگ را داشته باشید می‌توانید سنگ‌ها را کمی مرتب‌تر کنید. یک جفت یا چند جفت پا درست کنید، آنها را روی تکه‌ای چوب بچسبانید و در نزدیکی در ورودی منزلتان قرار دهید. هر کس که وارد خانه شما شود برای چند دقیقه مات و مبهوت ذوق هنری مثال‌زدنی شما خواهد شد.

گل‌های زیبا: حتی نگاه کردن به آنها هم آرامش‌بخش است. ابتدا تخته‌ای چوبی انتخاب کنید که مناسب سطح کار شما باشد.

سپس برای درست کردن هر گل، یک سنگ نسبتا گرد و چند سنگ مناسب گلبرگ‌ها انتخاب کنید. آنها را به رنگ دلخواهتان درآورید و روی چوب بچسبانید. برای هر کدام هم یک ساقه خشک در جای خود قرار دهید. می‌توانید قسمت پایینی تخته را مانند این نمونه با سنگریزه بپوشانید تا به نظر بیاید که این گل‌ها از دل خاک برآمده‌اند.

زیرقابلمه‌ای: زیر قابلمه یا کتری داغ چه چیزی قرار می‌دهید؟ احتمالا دستگیره‌های پارچه‌ای یا حصیری. حالا بیایید و نمونه‌ای سنگی درست کنید تا شئی‌ای بکر را به اشیاء خانه‌تان افزوده باشید. تعدادی سنگریزه جمع کنید، آنها را بشویید و بگذارید خشک شوند. یک بشقاب پلوخوری تخت بردارید. می‌توانید کمی مقوا وسطش بچسبانید تا کاملا تخت شود.

حالا سنگریزه‌‌‌ها را یکی یکی به کف بشقاب بچسبانید تا این‌که کل سطحش پر شود. سنگ‌ها را از رنگ‌های مختلف انتخاب کنید تا اثری زیبا به دست بیاید. می‌توانید به جای بشقاب از هر صفحه گرد مناسب دیگری استفاده کنید.

کاکتوس‌های سنگی: شاید اگر نمی‌دانستید که از سنگ ساخته شده باورتان می‌شد که طبیعی است. چند سنگ کشیده انتخاب کنید و هر کدام را به طرحی مشابه کاکتوس درآورید. می‌توانید برخی را راه‌راه کنید یا بعضی دیگر را یکدست به رنگ سبز درآورید، اما در هر صورت ستاره‌هایی ریز سفیدرنگ را به ردیف روی آنها بکشید تا نشانگر خارهای ریز روی آنها باشد. برای زیباتر شدن کار یکی دو گل مصنوعی روی سنگ‌ها بچسبانید. حالا یک گلدان محکم ترجیحا سنگی انتخاب کنید و کاکتوس‌ها را داخل آن قرار دهید. انتهای هر کاکتوس را به کف گلدان بچسبانید. اگر داخل گلدان کمی جای خالی دارید آنجا را با سنگریزه پر کنید.

واقعا که چه گلدان زیبایی است.

یک جفت کفشدوزک: معلوم نیست به چه چیز فکر می‌کنند یا مقصدشان کجاست. همین‌طور سرشان را پایین انداخته‌اند و زیرزیرکی به سمت جلو پیش می‌روند تا در نهایت به آنجایی که دلشان می‌خواهد برسند بی‌آن‌که کسی مطلع شود. خودمانیم، واقعا خوشگل هستند و می‌توانند یک گوشه از اتاق شما را زیبا کنند. پس بیایید و دست به کار درست کردنش شوید. ابتدا سنگی مناسب برگ درشت زیر آنها انتخاب کنید و آن را به شکل یک برگ نقاشی کنید. سپس دو سنگ فسقلی بردارید و هر یک را به شکل کفشدوزک درآورید. کفشدوزک‌ها را روی برگ بچسبانید. می‌توانید برای آنها دست و پاهایی ریز روی برگ بکشید. کفشدوزک‌ها حاضرند. به آنها چشم بدوزید تا متوجه شوید به کجا می‌روند.

ظرف میوه و سبزی: تعدادی سنگ ریز و درشت، گرد و کشیده انتخاب کنید تا بتوانید نهایت هنرنمایی‌تان را روی آنها به کار بگیرید. هر کدام را به شکل یک میوه یا سبزی درآورید تا ظرفتان را پرکند. سیب، پرتقال، لیمو، تمشک، توت‌فرنگی، خیار، هویج، بادمجان، فلفل دلمه‌ای، گل کلم، لوبیا سبز و هر میوه و سبزی دیگری در این بزم مهمانند. چند روز وقت برای درست کردنش بگذارید و یک عمر به این شاهکار هنری‌تان افتخار کنید.

یک جفت کتانی: همه‌جور کتانی دیده بودیم به‌جز از نوع سنگی! این کتانی‌های زیبا را درست کنید و آنها را در جاکفشی قرار دهید تا چشمگیرترین کفش‌هایتان شوند. ابتدا نقش و نگارشان را با ماژیک روی سنگ بکشید و سپس هر قسمت را رنگ کنید. یک جفت کتانی بامزه و گرد و قلمبه پاداش کارتان خواهد بود.

جوجه‌ها داخل سبد: سه جوجه که منتظرند مادرشان با غذا بیاید و دهان بازشان را پرکند. منظره‌ای کاملا لطیف و عاطفی! به تعداد جوجه‌هایی که مایلید درست کنید سنگ انتخاب کنید و با گواش، آبرنگ یا رنگ روغن روی آنها طرح جوجه بکشید. یادتان باشد دهانشان را کاملا باز بکشید تا گرسنگی آنها را نشان داده باشید. هنگامی که جوجه‌ها را آماده کردید یک سبد بردارید، کف آن مقداری پوشال بریزید و جوجه‌ها را داخلش قرار دهید. خوب، این هم از جوجه‌های فسقلی. حالا چه کسی خیال دارد به آنها غذا بدهد؟!

گراز دریایی: تنسی تاکسیدو و چاملی را به یاد دارید؟ تنسی مرتب به چاملی می‌گفت شیرماهی کودن، اما واقعیتش آن است که چاملی نه یک شیرماهی بلکه یک گراز دریایی چاق و چله بود که با وجود هیکل بزرگش نمی‌توانست از پس آن پنگوئن ناقلا بربیاید و مرتب از او حرف می‌خورد.

حالا بیایید و دوتا گراز دریایی درست کنید تا به این ترتیب چاملی را از تنهایی درآورده باشید. سنگی مناسب انتخاب کنید، آن را به رنگ قهوه‌ای روشن درآورید و بعد اجزاء صورت و دم را روی آن نقاشی کنید.

مواظب باشید دندان‌هایش را درست بکشید که علامت مشخصه گرازهای خندان شماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها