درخشش دختران رول‌بال در مسابقات جهانی هند

اولین حضور، اولین سکوی جهانی

یک افتخار جهانی دیگر، این‌بار توسط دختران رول بال ایران. آنها با کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان بار دیگر ثابت کردند که بانوان کشورمان در هر رشته‌ای می‌توانند در سطح بین‌المللی افتخارآفرین باشند.
کد خبر: ۸۶۹۹۴۱
اولین حضور، اولین سکوی جهانی

به گزارش جام جم آنلاین ، سومین دوره مسابقه‌های رول بال قهرمانی جهان با حضور 14 تیم در شهر پونای هند برگزار شد و تیم ملی بانوان ایران با تیم‌های نپال، لیتوانی،‌ کنیا، بنگلادش و آرژانتین در یک گروه رقابت کرد. شروع مسابقات برای ما شروعی خوب بود. ابتدا پیروزی 5 بر صفر مقابل نپال و بعد هم یک برد 2 بر صفر مقابل لیتوانی. تا بازی سوم گلی نخورده بودیم، اما کنیا حریف قدرتمندی بود. آنها که در نهایت هم قهرمان جهان شدند، در یک مسابقه نزدیک 4 بر 2 ما را شکست دادند تا برای صعود، به پیروزی در هر دو بازی باقی‌مانده نیاز داشته باشیم. ماموریتی که به‌خوبی انجام شد. پیروزی 5 بر صفر مقابل بنگلادش و 7 بر صفر مقابل آرژانتین باعث شد تیم رول‌بال دختران به عنوان تیم دوم گروه خود راهی نیمه نهایی شود.
بازی با هند در حضور تماشاگران هندی بازی آسانی نبود. شکست 2 بر صفر در این بازی تیم ایران را به دیدار رده‌بندی فرستاد، اما پایان تورنمنت هم مثل شروع آن برای ما شیرین بود. تیم دختران رول‌بال ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل اوگاندا برای نخستین‌بار روی سکوی سوم دنیا ایستاد و بر مدال برنز بوسه زد.

نمایش درخشان
لیلا محمدیان رئیس فدراسیون اسکیت درباره مقام سومی تیم ملی بانوان ایران در رقابت‌های جهانی هند به «جام بانوان» گفت: این اولین حضور دختران ایران در رقابت‌های جهانی رشته رول بال بود و خوشحالم که شاهد عملکرد خوبی از آنها بودیم. رول‌بال یک رشته نوپاست و مسابقه‌های قاره‌ای ندارد و فقط تحت‌عنوان رقابت‌های جهانی برگزار می‌شود و بچه‌های ما تلاش زیادی داشتند تا از همین فرصت ‌بهترین استفاده را ببرند و تا پایان تورنمنت در مسابقات حضور داشته باشند.
محمدیان با بیان این‌که آینده خوبی در انتظار تیم ملی رول‌بال ایران است، ادامه داد: تیم ملی در اولین تجربه خود نمایشی درخشان داشت و موفق شد مدال برنز را به‌دست بیاورد بنابراین با کمی حمایت بیشتر و حتی سرمایه‌گذاری مناسب‌تر می‌توانند در دور بعد به یک مدال خوش‌رنگ‌تر برسند. این تیم پتانسیل خوبی دارد و اگر توجه به آنها بیشتر شود می‌توانند پله‌های موفقیت را سریع طی کنند.

لزوم حمایت بیشتر
بهاره ملک‌خویان سرمربی تیم ملی نیز با تاکید بر این‌که تیم ملی با وجود قرار گرفتن در گروه مرگ نتیجه قابل قبولی گرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار «جام بانوان» عنوان کرد: تیم ملی با وجود این‌که درگروه مرگ این رقابت‌ها حاضر بود، اما به نتیجه خوبی رسید. واقعا تیم برای ایستادن روی سکو سختی زیادی را تحمل کرد و خیلی از بچه‌ها به‌خاطر فشار زیاد مسابقه‌ها مریض شدند.
ملک‌خویان با بیان این‌که برای حفظ این مقام باید برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم، افزود: با توجه به سطحی که از تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها دیدیم ما برای حفظ مقام خودمان و همچنین بالا بردن این مقام نیازمند برنامه‌ریزی منسجم هستیم. البته فدراسیون از همان ابتدا که این رشته فعالیت خودش را آغاز کرد حمایت خوبی از تیم ملی داشت و نتیجه این حمایت نیز در مسابقات جهانی نمود پیدا کرد.
وی با بیان این‌که هر رشته نوپا مدتی زمان می‌خواهد تا به سطح قابل قبولی برسد، گفت: تیم‌های ملی آقایان و بانوان در رقابت‌های جهانی فراتر از انتظار ظاهر شدند و ثابت کردند ظرفیت خوبی برای موفقیت دارند.

ترکیب تیم رول‌بال

تیم ملی رول‌بال دختران با ترکیب مریم پورمند، ملیکا ترابی، شقایق ابوترابی، بهاره ملک‌خویان، بهاره نکوگل، مهرنوش نکوگل، الهه مرتضایی، آرزو ایزدی، فاطمه ادیبی‌فر، نجمه عبدالله‌پور، مهناز آشتیانی، ملینا شربتی، زینب خانجان‌خانی، مهدیه مومنی، مهدیه مجیدی، فائزه گلی، سعیده انصاری و سعیده تجلی‌نژاد در رقابت‌های جهانی رول‌بال شرکت کرد.

توضیح: رول‌بال یکی از رشته‌های زیرمجموعه اسکیت است که با شش بازیکن داخل و شش بازیکن خارج از زمین برگزار می‌شود و تلفیقی از هندبال، بسکتبال و اسکیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها