ثبت دوربینی جریمه‌های «زوج و فرد» از دی

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد به وسیله دوربین‌ها از ابتدای دی‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۶۴۳

به گزارش ایسنا، سردار سیدتیمور حسینی در نشستی خبری درباره اجرای طرح زوج و فرد و ثبت تخلف ورود غیرمجاز این محدوده توسط دوربین‌ها، اظهار کرد: از فروردین امسال خودروهای غیرمجازی که وارد محدوده طرح زوج و فرد می‌شدند، به شکل ارشادی جریمه شده و در این مدت بیش از یک میلیون و 400 هزار قبض جریمه برای متخلفان صادر شد.

وی با بیان این‌که در این مدت روزانه بین 150 تا 200 هزار ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌ها ثبت می‌شد، افزود: برابر آخرین تصمیمات مقرر شد که از ابتدای دی ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد رسما توسط دوربین‌ها ثبت و متخلفان 20 هزار تومان جریمه شوند.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: به ازای هر یک ساعتی که متخلفان در محدوده طرح زوج و فرد حضور داشته و ترددشان به وسیله دوربین‌ها ثبت شود، جریمه 20 هزار تومانی برایشان منظور می‌شود.

حسینی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نتایج اجرای طرح برخورد با بدحجابی رانندگان و ارتکاب دیگر ناهنجاری‌ها از سوی آنان، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال بیش از 40 هزار مورد برخورد با مباحث مربوط به بدحجابی داشته‌ایم که اغلب خودرویشان توقیف و وسیله نقلیه‌شان به مقام قضایی معرفی شد.

وی اضافه کرد: مواردی چون آلودگی صوتی، شیشه دودی، سگ ‌گردانی و مزاحمت برای نوامیس نیز از دیگر مواردی است که پلیس با آن برخورد می‌کند.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در توضیح بیشتر این موضوع افزود: پلیس براساس تکلیف قانونی و دستور فرماندهی نیروی انتظامی با مباحثی چون بدحجابی، مزاحمت برای نوامیس و دیگر ناهنجاری‌هایی که در خودرو رخ دهد، برخورد قاطع خواهد داشت.

وی درباره استاندارد استفاده از شیشه‌های دودی نیز گفت: اگر غلظت شیشه دودی بیش از 40 درصد بوده یا به عبارتی شیشه خودرو طوری باشد که امکان رویت داخل خودرو وجود نداشته باشد، پلیس با آن برخورد کرده و برای راننده 50 هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها