سال 1358 وارد عرصه رسانه‌های مکتوب شدم و به عنوان خبرنویس در خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) کارم را آغاز کردم. پس از آن به عنوان خبرنگار، دبیر و سردبیر در گروه ورزشی ایرنا کارم را ادامه دادم. از سال 1378 تا 1381 به مدت سه سال رئیس دفتر ایرنا در چین بودم. اسفند ‌ 88 بعد از 30 سال و هشت ماه خدمت بازنشسته شدم.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۰

سال 1372 از سوی مرحوم احمد رضا دریایی ـ که با رادیو تهران همکاری می‌کرد ـ به محمد جهانی، مدیر گروه ورزش رادیو تهران معرفی شدم و از آن زمان همکاری‌ام را با رادیو آغاز کردم. مدتی با گروه ورزش رادیو جوان همکاری کردم و از تولد رادیو ورزش سال 1378 کارم را به عنوان کارشناس و گزارشگر در رادیو ورزش ادامه دادم.

درباره سوابقم باید بگویم مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1998 فرانسه، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال در سال‌های 1389 تا 91 در زمان آقای قطبی و کی‌روش، از سال 1376 تا 78 مشاور مطبوعاتی و مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال بودم. تاکنون با نشریه‌های مختلف ازجمله ایران ورزشی، روزنامه ایران، همشهری، هفته‌نامه هدف و هفته‌نامه سروش همکاری داشته‌ام.

بعد از سال‌ها تجربه در دانشکده خبر( وابسته به دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی) تدریس دارم. در سال‌های اخیر برای گزارش مسابقات فوتسال باشگاه‌های آسیا به ژاپن در سال 92 اعزام شدم که در آن زمان تیم گیتی پسند اصفهان نایب‌قهرمان شد. خرداد 94 برای گزارش مسابقات جهانی کارگران در ایتالیا به این کشور رفتم که تیم ایران در این مسابقات توانست از نظر کسب مجموع مدال‌ها قهرمان شود و این دو اتفاق از بهترین خاطرات خوب من است.

آشنایی با مسائل روز ورزش، داشتن اطلاعات کافی و وافی از رشته ورزشی و اصطلاحات ورزشی مربوط به آن و همچنین استفاده از ادبیات مناسب و محترمانه، مهم‌ترین ویژگی یک کارشناس ورزشی موفق است. بیان مناسب و صدای خوب نیز مشخصه یک گزارشگر خوب است. به علاوه گزارشگر رادیویی باید قدرت تصویرسازی داشته باشد تا بتواند هیجان بازی را به مخاطب منتقل کند، ولی نباید در بازی‌هایی که هیجان ندارند، بی‌‌دلیل هیجان کاذب ایجاد کند.

در حال حاضر 57 سال دارم و در ‌ 35 سالی که در کار خبر بوده‌ام، اگر بخواهم از بهترین خاطره‌ام بگویم افتخار آفرینی ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی، بازی‌های المپیک، به‌خصوص پیروزی تیم فوتبال ایران بر آمریکا در جام جهانی 1998 است.

شبکه رادیویی ورزش را شبکه خوب و محترمی می‌دانم که اطلاع‌رسانی و مباحث کارشناسی بسیار خوب و مفیدی برای مخاطبانش دارد. در زمان مدیریت قبلی در راستای جذب مخاطب، کارهای خوبی انجام شد و در مدیریت جدید نیز تغییرات مثبتی برای افزایش مخاطبان رادیو ورزش انجام شده است. امیدوارم شبکه رادیویی ورزش روز به روز شرایط بهتری پیدا کند و در جذب مخاطب موفق‌تر شود.

خسرو والی‌زاده ‌

‌ ‌کارشناس و گزارشگر فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها