نامه وزیر نیرو برای آماده‌باش نیروگاه‌ها؛

زمستان سخت و پربارش در راه است

بارندگی‌های روزهای اخیر در استان‌های گیلان و مازندران، خسارت‌های سنگینی به این مناطق وارد کرد؛ به‌طوری که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران بیشترین خسارت به شهرستان‌های غرب مازندران به‌ویژه تنکابن و رامسر وارد شده است .
کد خبر: ۸۴۷۴۲۱

علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سیل، بیشترین خسارت را به زیرساخت‌ها، تاسیسات زیربنایی، راه‌ها، واحدهای مسکونی و باغ‌ها وارد کرده است.

وی با بیان این که سیل روز گذشته بیشترین خسارت را در تنکابن برجا گذاشت، ادامه داد: حدود 13 تا 15 روستای این منطقه شب گذشته در محاصره سیل قرار گرفت و تعداد زیادی از واحدهای مسکونی این شهرستان دچار آبگرفتگی شد.

احمدی درباره علت افزایش خسارت گفت: به علت حجم زیاد بارندگی به مدت 32 ساعت در منطقه و نداشتن گنجایش زیرساخت‌های روستایی و شهری برای جذب و هدایت آن، به جاری شدن سیل و در نهایت آبگرفتگی معابر شهری، واحدهای مسکونی و تجاری در این مناطق منجرشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: اینک کارشناسان اداره‌های مرتبط برای ارزیابی خسارت‌های وارده براثر سیل به شهرستان‌های سیل‌زده اعزام شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است سیل در شهرستان تنکابن سبب تخریب پل قدیمی و مرکزی جانبازان این شهر شده و مشکلات اهالی منطقه را بیشتر کرده است.

همچنین برخی روستاهای این شهرستان در محاصره سیل قرار دارد که تلاش برای امدادرسانی به روستاییان ادامه دارد.

به گفته فرماندار تنکابن، این پل به‌صورت موقت و با کسی بود و باید جمع‌آوری می‌شد و تخریب آن خللی در تردد شهری ایجاد نمی‌کند. معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری تنکابن نیز گفت: 15 روستای این شهرستان بر اثر بارندگی شدید هم‌اکنون در محاصره سیل قرار دارند.

خسرو کشاورزی افزود: طبق بازدیدهای صورت گرفته و گزارش‌های به دست آمده از مسئولان اداره‌های ذی‌ربط، تاکنون صد باب از واحدهای مسکونی در این روستاها دچار آبگرفتگی شدید شده‌اند. وی به آبگرفتگی بخشی از جاده روستای بالابند واقع در جنوب غربی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این جاده ارتباطی که تعدادی از روستاها در حاشیه آن قرار دارند به علت شیب تند و واقع شدن در ارتفاعات میابند جنگلی بر اثر بارندگی شدید و سیلاب دچار آب بردگی شد.

کشاورزی افزود: هر چند نیروهای راهداری با ترمیم این مسیر ارتباطی به بازگشایی آن اقدام کردند، اما امکان این که دوباره با ادامه بارندگی بسته شود بسیار محتمل است.مدیرکل بحران استانداری گیلان نیز گفت: براساس بر آوردها تاکنون 150 واحد مسکونی در استان دچار آبگرفتگی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها