زردی رنگ دندان‌ها در صورتی که وراثتی باشد، نشانه بد بودن کیفیت آنها نیست.
کد خبر: ۸۴۷۰۱۹

دکتر امین صالحی، دندانپزشک و رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: بیشترمردم دوست دارند دندان‌هایی سفید و منظم داشته باشند، اما همیشه این‌گونه‌ نیست. رنگ دندان بعضی‌ها به صورت وراثتی زرد است و گروهی دیگر نیز چون مرتب و درست مسواک نمی‌زنند، به طور منظم جرم‌گیری نمی‌کنند و در کل بهداشت دهان خوبی ندارند، دندان‌هایی تیره دارند.

وی افزود: بدرنگی دندان‌ها دلایل مختلفی دارد. در بعضی نواحی که فلوراید آب آشامیدنی بیش از حد استاندارد است، دندان‌ها دارای لکه‌های زرد پررنگ یا نوارهای به شدت سفید و گچی هستند یا کودکانی که هنگام شکل‌گیری دندان‌ها به علت بیماری باید داروهای ضدمیکروبی نظیر تتراسایکلین مصرف کنند دندان‌هایشان دچار تغییر رنگ زرد یا خاکستری می‌شود.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر می‌توان با درمان‌های بسیار محافظه‌کارانه و بدون صدمه به ساختمان سالم دندان این گونه بدرنگی‌ها را درمان کرد، می‌گوید: این درمان‌ها شامل سفید کردن دندان‌ها با داروهای سفیدکننده یا استفاده از یک لایه از جنس کامپوزیت یا سرامیک به نام لامینیت که روی سطح بیرونی دندان‌ها را می‌پوشاند، می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها