تلنگری برای ایجاد فرهنگ شورا

مدتی قبل تصمیم بر این شد تا با افزایش تعداد اعضای شورا‌های شهر مشارکت و خرد جمعی افزایش پیدا کند، اما با گذشت زمان مخالفان گفتند تعداد بالای اعضای شوراهای شهر سبب شده کار شهروندان به کندی پیش برود، زیرا اختلاف نظر‌ها در بین اعضای شورا افزایش یافته بود.
کد خبر: ۸۴۲۹۱۹
تلنگری برای ایجاد فرهنگ شورا

با توجه به گزارش‌هایی که دراین رابطه در اختیار نمایندگان قرار گرفت، در جلسه‌ای که شورای عالی استان، وزارت کشور و دیگر زیرمجموعه‌های تخصصی حاضر بودند، تصمیم بر این شد تا با ارائه طرحی تعداد اعضای شورای شهر کاهش پیدا کند بنابراین دیروز در صحن علنی مجلس این طرح تصویب شود.

ناگفته نماند که اعتقاد داریم تعداد اعضای شورای شهر باید افزایش پیدا کند، اما این افزایش باید به شکلی باشد که اعضا با تفاهم با یکدیگر کار کرده و به تقسیم کار توجه داشته باشند.

بنابراین جزو برنامه‌های ماست که در آینده تعداد اعضای شورای شهر را بیشتر کنیم، اما اکنون تعداد بالای اعضا در شوراهای شهر سبب ایجاد تشدد آرا شده و با توجه به نظر نمایندگان موافق این طرح کاهش تعداد اعضا سبب کاهش اختلاف‌ها می‌شود.

اعتقاد دارم که چنین تصمیم‌گیری سبب ایجاد فرهنگسازی شده و حکم تلنگری مثبت را دارد. چنین طرح‌هایی به طور حتم سبب می‌شود که در کنار یکدیگر کار کردن را بهتر از پیش فرا بگیریم و به شکلی تلاش کنیم که به قول معروف کار مردم روی زمین نماند، در واقع گروه‌های مختلف نباید به شکلی با یکدیگر مخالفت کنند که مردم متضرر شوند.

افزون بر این باید یادآور شد نمایندگان مجلس هرگاه متوجه شوند حق مردم در حال ضایع شدن است، ساکت نمی‌مانند.

برای روشن شدن نکات مثبت این تصمیم‌گیری نیز می‌توان پیشنهاد برگزاری مناظره داد تا موافقان و مخالفان نظرات خود را مطرح کرده و بیش از پیش در کشورمان به فرهنگ مشارکت پرداخته شود.

امیر خجسته - رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها