گام‌هایی بلند برای جذب تماشاگر

هنوز چیزی از شروع لیگ‌های مختلف اروپایی نگذشته است. لالیگا، لیگ برتر انگلیس، سری آ، بوندسلیگا و لوشامپیونه پنج لیگ معتبر فوتبال دنیا هستند که البته اگر بخواهیم از قاره سبز خارج شویم باید لیگ‌های برزیل و آرژانتین را هم به جمع پربیننده‌ترین و برترین‌های لیگ‌های اروپایی اضافه کنیم.
کد خبر: ۸۳۹۳۹۳
گام‌هایی بلند برای جذب تماشاگر

معیارهای زیادی در افزایش بیننده لیگ‌های مختلف اروپایی دخیل است، از برنامه‌ریزی خود باشگاه‌ها تا اعتبار و محبوبیت یک تیم. اما برخی از تیم‌ها در سال‌های اخیر پرطرفدارتر شده‌اند. حالا تعداد تماشاگران بیشتری برای تماشای بازی‌های برخی از تیم‌های کوچک و بزرگ اروپایی به ورزشگاه می‌روند. در این میان برخی تیم‌ها نسبت به سایر باشگاه‌های مطرح اروپایی پیشرفت بیشتری در زمینه جذب تماشاگر داشتند.

1ـ منچسترسیتی

منچسترسیتی در کنار پاری سن‌ژرمن و چلسی از آن دست تیم‌هایی به‌شمار می‌رود که هر چند نام بزرگی دارند اما به‌دلیل سیاست‌های مالی‌شان بسیاری آنها را نمی‌پسندند. به اعتقاد بسیاری جام‌ها و قهرمانی این تیم‌ها فقط در گرو پول است و هیچ. با این حال منچسترسیتی که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر انگلیس شد حالا هواداران بیشتری را پشت خود می‌بیند. این تیم که در رده چهارم پرتماشاگرترین تیم‌های لیگ برتر انگلیس قرار دارد با افزایشی شش برابری نسبت به سال‌های گذشته به‌طور متوسط 47 هزار تماشاگر را در بازی‌های خانگی خود می‌بیند. براساس برآورد کارشناسان پیش بینی می‌شود منچسترسیتی در صورت ادامه روند کنونی جذب تماشاگر که از سوی این تیم تدوین شده است تا سال 2019 به رده دوم پربیننده‌ترین تیم‌های لیگ برتری برسد.

2ـ تاتنهام

دیگر تیمی که در دنیای فوتبال تعداد تماشاگرانش به شکل قابل توجهی زیاد شده اند تاتنهام است، از لندن. این تیم لیگ برتری هر چند هم‌اکنون نهمین تیم پربیننده لیگ برتر انگلیس است اما از لحاظ جذب تماشاگر آنقدر موفق بوده که حتی تیم‌های بزرگ لیگ برتر هم به پای آن نمی‌رسند. به طور متوسط در هر کدام از بازی‌های این تیم لندنی در لیگ برتر انگلیس بیش از 38 هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند که قابل مقایسه با دو فصل پیش نیست. تاتنهام در صورت ادامه روند فعلی به جایگاه بالاتری در میان پرتماشاگرترین تیم‌های می‌رسد.

3ـ پاری سن ژرمن

تیم پولدار پاریسی به لطف دلارهای عرب‌ها حال و روز خیلی بهتری در دنیای فوتبال پیدا کرده است. مدیران این باشگاه با سرمایه‌گذاری‌های کلان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نشانه رفته‌اند که با توجه به نتایج این تیم فرانسوی در دوفصل گذشته بعید نیست.

پاری سن ژرمن در فرانسه به تیم بسیار محبوب تری نسبت به قبل تبدیل شده است به گونه‌ای که بیش از رشد 3/9 درصدی در میانگین تماشاگران پاری سن ژرمن دیده می‌شود. پاری سن ژرمن در مسیری قرار گرفته است که حتی می‌تواند به یکی از پنج باشگاه محبوب اروپایی تبدیل شود.

4ـ بورسیا دورتموند

زنبورهای زرد فوتبال آلمان نیز در زمینه جذب تماشاگر بسیار موفق عمل کرده‌اند. روند صعودی افزایش تماشاگران این تیم همچنان ادامه دارد و به رده‌های بالاتری هم خواهد رسید. 6/8 درصد تماشاگران این تیم نسبت به فصل‌های گذشته بیشتر شده‌اند. البته مدیران بخش مربوط به کانون هواداران این باشگاه هدف بسیار بزرگی دارند که رسیدن به آن تا حدودی سخت است، کنار زدن بایرن مونیخ به عنوان پرتماشاگرترین تیم آلمان و تکیه بر صدر جدول. آنها نیز در دسته باشگاه‌هایی قرار دارند که سال‌های اخیر در زمینه جذب تماشاگر بسیار موفق بوده‌اند.

5 ـ ساوتهمپتون

این تیم لیگ برتری در رده سیزدهم پربیننده ترین تیم‌های لیگ برتر انگلیس قرار دارد پس بنابراین جای تعجب نیست که در این فهرست قرار بگیرد اما وقتی نرخ افزایش 1/11 درصدی تماشاگران خانگی این تیم را می‌بینیم به این نتیجه می‌رسیم که ساوتهمپتون هم می‌تواند در آینده یکی از پر طرفدارترین تیم‌های اروپایی باشد هر چند هم‌اکنون هم این تیم در هر بازی خانگی 35 هزار تماشاگر دارد.

6 ـ آتلتیکو مادرید

آیا آتلتیکو توان رقابت با رئال مادرید و بارسلونا را دارد؟ افزایش 12 درصدی تماشاگران این تیم در سه سال اخیر به این پرسش پاسخ مثبت می‌دهد.

آتلتیکومادرید البته تیم بسیار پرطرفدار و محبوبی است و نیازی به تفسیر و توضیحی در این‌بار نیست اما افزایش قابل توجه نرخ میانگین تماشاگران این تیم بسیار قابل توجه است. مادریدی‌ها که یکی از سه باشگاه محبوب اسپانیایی‌ها به شمار می‌روند درهر بازی به طور متوسط 57 هزار تماشاگر دارند که در برخی دیگر از باشگاه‌های بزرگ اروپایی دیده نمی‌شود.

منبع: ساکراستتس

هیلدا حسینی‌خواه

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها