فائزه غروی، بانوی سوارکار ایرانی، از علایق و زندگی‌اش می‌گوید

‌سوارکاری‌ ‌به وقت ‌عاشقی

همه آنچه که باید درباره سوارکاری بدانید

سوارکاری لوکس با اسب های چند 100 میلیونی!

جام جم ورزشی: سوارکاری در دسته هیجان انگیزترین رشته های ورزشی ایران قرار دارد.
کد خبر: ۸۳۸۳۹۹
سوارکاری لوکس با اسب های چند 100 میلیونی!

به گزارش جام جم ورزشی ، برای بسیاری از عموم سوارکاری می تواند یک تجربه بسیار زیبا و هیجان انگیز باشد. بسیاری از افراد علاقه مند به اسب، سوارکاری را فقط برای تفریح می خواهند این در حالی است که تعدادی نیز به چشم تفریح به این مقوله نگاه می کنند. اما آموزش سوارکاری روند خاصی دارد. بسته به اینکه شما تنها برای سرگرمی و علاقه دنبال سوارکاری باشید یا به شرکت در رقابت های مختلف فکر می کنید باید هزینه کنید. البته سوارکاری رشته پرهزینه ای است ، به خصوص برای افرادی که خود صاحب اسب هم هستند.

هزینه آموزش سوارکاری در ایران طبیعتا باید تعرفه مشخصی داشته باشد، اما در میان باشگاه هایی که اقدام به برگزاری دوره های آموزشی سوارکاری در تمام سطوح کرده اند، رقم های اخذشده یکسان نیست. بسته به اینکه چه نوع اسبی می خواهید سوار شوید شهریه ها فرق می کند. اگر اسبی که با آن آموزش می بینید یک اسب معمولی باشد تعرفه ها نیز عادی است اما اسب مورد نظر اگر چند صد میلیونی باشد آنگاه همه چیز فرق می کند.

نوع باشگاهی که سوارکار در آن آموزش می بیند و قدمت و اعتبار این باشگاه در بالا و پایین شدن شهریه های آموزشی نیز دخیل است. با در نظر گرفتن هزینه های آموزشی این رشته پرهیجان و جذاب باید گفت سوارکاری یکی از رشته های گران ورزشی در ایران است.

هزینه های متغیر جلسات سوارکاری

اگر به سوارکاری به چشم یک تفنن نگاه می کنید و یادگیری اصول این رشته مدنظرتان نیست، می توانید به تناوب از تک جلسه های سوارکاری استفاده کنید. هزینه تک جلسه اسب سواری در باشگاه های مختلف متفاوت است، در برخی باشگاه ها برای استفاده از تک جلسات اسب سواری تنها ۱۰ هزار تومان از افراد اخذ می شود، اما در برخی دیگر از باشگاه ها تا ۲۵ هزار تومان به ازای تنها یک جلسه باید هزینه کنید. در حال حاضر، اکثر باشگاه های تهرانی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان بابت یک جلسه دریافت می کنند این در حالی است که این رقم در شهرستان ها تا ۱۰ هزار تومان هم پایین می آید. البته سقف هزینه سوارکاری تک جلسه ای در برخی باشگاه ها به مرز ۳۰ هزار تومان هم می رسد.

اسب های معمولی، اسب های پیشرفته

میزان شهریه ای که باید برای آموزش حرفه ای و اصولی سوارکاری بپردازید بستگی به این دارد که می خواهید در باشگاه خصوصی ثبت نام کنید یا دولتی. متوسط میزان شهریه اخذشده در باشگاه های دولتی به ازای ده جلسه آموزش به ۱۲۰ هزار تومان می رسد این در حالی است که برای گذراندن دوره ده جلسه ای آموزش سوارکاری در باشگاه های خصوصی باید ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تومان بدهید. در باشگاه های دولتی هزینه دوره های آموزشی ۱۲ جلسه ای به مرز ۱۶۰ هزار تومان می رسد. همان طور که پیش از این ذکر شد، نوع اسبی که سوارکار با آن دوره آموزشی خود را می گذراند در تعیین میزان شهریه تاثیرگذار است. در باشگاه های سوارکاری دوره خصوصی و ده جلسه ای سوارکاری با اسب معمولی هزینه ای ۲۱۰هزار تومانی را در بر می گیرد؛ اما در مقابل، همین دوره های خصوصی با اسب های به اصطلاح پیشرفته و گرانبها با هزینه ۳۱۰ هزار تومانی برگزار می شود. دوره های پیشرفته سوارکاری که با اسب های پیشرفته و سوارکاری برگزار می شود، ده جلسه است که شهریه این ده جلسه ۴۰۰ هزار تومان است. در تعدادی از باشگاه های سوارکاری و پرورش اسب، آموزش سوارکاری شامل سه ترم مقدماتی، پیشرفته ۱ و پیشرفته ۲ است که هزینه هر ترم صد هزار تومان تخمین زده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها