بعد از پیروزی 3 بر صفر منچسترسیتی مقابل چلسی، تساوی بدون گل آرسنال مقابل لیورپول و پیروزی 3 بر یک منچستریونایتد مقابل لیورپول، حالا نوبت به چهارمین بازی بزرگ این فصل فوتبال جزیره است؛ جایی که چلسی ساعت 16 و 15 دقیقه در استمفوردبریج به مصاف آرسنال می‌رود.
کد خبر: ۸۳۶۹۸۲

چلسی در حالی به مصاف آرسنال می‌رود که جایگاهش در جدول رده‌بندی برای هواداران این تیم جایگاه غریبی است. آنها تا پایان هفته پنجم فقط با چهار امتیاز از یک پیروزی، یک تساوی و سه شکست در رده هفدهم جدول قرار دارند. در نقطه مقابل آرسنالی‌ها با سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست تیم چهارم جدول هستند. گرچه آرسنال شروعی به مراتب بهتر از چلسی در رقابت‌های این فصل داشته است، اما شاگردان آرسن ونگر لیگ قهرمانان اروپا را با یک شکست غیرمنتظره مقابل دیناموزاگرب آغاز کردند. در مقابل چلسی هرچه قدر در لیگ برتر بد بود، در اروپا شروعی خوب داشت.

آرسنال، برنده بازی آخر

از آخرین رویارویی دو تیم یک ماه می‌گذرد. آن بازی در چارچوب جام خیریه برگزار شد و با برتری یک بر صفر آرسنالی‌ها به پایان رسید. البته تیم ونگر سال گذشته در ورزشگاه استمفوردبریج با دو گل مغلوب چلسی شد و یک سال قبل‌تر هم در همین ورزشگاه شکست تحقیرآمیز 6 بر صفر را تجربه کرد. اینها نتایجی است که هواداران چلسی را به تداوم پیروزی‌های خانگی مقابل آرسنال امیدوار می‌کند.

نکته دیگر این‌که پیروزی آرسنال مقابل چلسی، اولین برد تیم آرسن ونگر مقابل تیم‌های خوزه مورینیو پس از 14 رویارویی بود. آبی‌های شهر لندن، در هفت بازی گذشته خود مقابل آرسنال در لیگ برتر شکستی را متحمل نشده‌اند و آخرین پیروزی آرسنال مقابل این تیم به اکتبر سال 2011 برمی‌گردد که روبین فن پرسی برای توپچی‌ها هت‌تریک کرد.

البته شرایط این روزهای چلسی اندکی با همیشه متفاوت است. تیم مورینیو هر دو بازی قبل خود در لیگ برتر را مقابل کریستال پالاس و اورتون واگذار کرده است. دو باخت پیاپی در لیگ برتر اتفاقی است که از سال 2006 تاکنون هرگز برای تیم چلسی رقم نخورده بود. آبی‌ها اگر امروز به این روند خاتمه ندهند، برای اولین بار در باخت‌های متوالی هت‌تریک خواهند کرد که برای تیم‌های خوزه مورینیو تاکنون نظیرش اتفاق نیفتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها