موزیلا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تعیین‌کننده‌های استاندارد مرور وب اعلام کرده دیگر علاقه‌ای به استفاده از ادوبی فلش ندارد و در آخرین به‌روزرسانی مرورگر فایرفاکس، فلش را وارد فهرست سیاه کرده است. یعنی به‌طور پیشفرض، فلش در مرورگر فایرفاکس غیرفعال خواهد بود. البته این تغییر هنوز هم امکان فعال کردن دستی فلش را به کاربران می‌دهد. با تغییر ایجاد شده، موزیلا به ادوبی این پیام را رساند که این فناوری دیگر در صفحات HTML5 مورد نیاز نیست. بعلاوه امنیت پایین فلش هم می‌تواند دلیل دیگر این ابراز بی‌علاقگی باشد.
کد خبر: ۸۲۶۲۰۳

غیر از موزیلا، فیسبوک هم بتازگی از طریق مدیر ارشد جدید بخش امنیتی این شبکه، الکس استاموس، از ادوبی خواسته به کار فلش پایان دهد.

با وجود تمام این بیانات ضد فلش، این فناوری هنوز هم در وبسایت‌های پیشرویی چون یوتیوب و ویمئو (Vimeo) به‌صورت پیشفرض فعال است. سال 2011 ادوبی سیستم توسعه فلش را برای موبایل خاتمه داد و پس از آن با ایجاد یک تغییر چشمگیر در نرم‌افزار توسعه وب خود، تمرکزش را روی HTML5 گذاشت.

فعلا ادوبی به اعتراضات پاسخی نداده است، با این‌که با ایجاد چند بهبود امنیتی و ارائه پچ‌های برطرف‌کننده باگ برای بیرون کشیدن فلش از فهرست سیاه فایرفاکس تلاش کرده است. با وجود تمام این تلاش‌ها، باید خیلی زود منتظر مرگ ادوبی فلش باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها