فرهنگ واژگان

Browser

واژه مرورگر، مشتق شده از مرورگروب (Web browser)، بـــرنامه‌ای نرم‌افزاری است که عملیات جستجو، دریافت و نمایش محتوا در وب گسترده جهانی (World Wide Web) را به انجام می‌رساند.
کد خبر: ۸۲۴۴۴۶

صفحات وب، تصاویر، ویدئوها، موزیک‌ها و... از طریق مرورگرهای وب قابل نمایش است. در مدل کلاینت/ سرور، مرورگر وب همچون کلاینت مستقر در یک رایانه است که درخواست‌های خود را برای سرور وب ارسال می‌کند. وب سرور درخواست‌های دریافتی را بررسی کرده و نتیجه را برای مرورگر وب ارسال می‌کند و در پایان نیز مرورگر وب، نتایج را برای کاربر نهایی در رایانه یا دیگر دستگاه‌های مجهز به مرورگر به‌نمایش در می‌آورد. مرورگرهای وب امروزی با بهره‌مندی از پلاگین‌ها و افزونه‌های مختلف، امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانند همچون یک برنامه مستقل کاربردی امکاناتی همچون ویدئو کنفرانس، مقابله با حملات فیشینگ، پخش محتوای چندرسانه‌ای و... را برای شما فراهم کنند. اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، کروم، اپرا و سافاری جزو محبوب‌ترین مرورگرها در سیستم‌عامل‌های مختلف به‌شمار می‌روند

Drive Google

گوگل درایو، سرویس ابری شخصی ارائه شده توسط گوگل است که کاربران را قادر می‌کند اطلاعات موردنظر خود را در فضای اختصاص یافته آپلود کنند تا در هر زمان و هر مکان با دسترسی به اینترنت از آنها استفاده کنند. رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و دیگر دستگاه‌های متصل به شبکه اینترنت می‌توانند به فایل‌های ذخیره شده در این سرویس دسترسی یابند. کاربران این سرویس می‌توانند از 15 گیگابایت فضای ابری رایگان برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود بهره‌مند شوند و افزایش این میزان فضا برای شرکت‌ها و کاربران سازمانی نیز با پرداخت هزینه اشتراک امکان‌پذیر است.

(Internet of Things (IOT

اینترنت اشیا به شبکه رو به رشد اشیا‌ی فیزیکی اشاره دارد که از آدرس آی‌پی برای دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط با یکدیگر پشتیبانی می‌کنند. این اشیا در این شبکه ممکن است به دیگر روش‌های ارتباطی نیز مجهز بوده و با دیگر دستگاه‌های مجهز به اینترنت و استانداردهای ارتباطی مرتبط ارتباط برقرار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها