رقابت‌های کشتی با کمربند قهرمانی آسیا (آلیش) در حالی در تهران به پایان رسید که تیم مردان ایران با کسب 49 امتیاز قهرمان شد و تیم بانوان نیز خوش درخشید.
کد خبر: ۸۲۳۹۸۱

به گزارش جام‌جم، در رقابت‌های مردان، کشتی‌گیران ده کشور در سالن شهدای هفتم تیر تهران حضور یافتند و در پایان بعد از تیم ایران (الف) تیم قرقیزستان با 43 امتیاز و ترکمنستان با 34 امتیاز دوم و سوم شدند.

در رده‌بندی انفرادی 60 کیلو حمید بهرامی (ایران ـ ب)، در 70 کیلو میرزابیک کوچکوروف (قرقیزستان)، در 80 کیلو کرامت شاه‌ممدوف (ترکمنستان)، در 90 کیلو خورشید شریف‌اف (تاجیکستان)، در 100 کیلو محمد میروف (تاجیکستان) و 100+ کیلو رجبی پلی اورازایف (ترکمنستان) قهرمان شدند. همچنین در بخش بانوان پنج نماینده ایران به دیدار فینال و سه نماینده به دیدار رده‌بندی رقابت‌های کشتی کمربند قهرمانی زنان آسیا راه یافتند. در 55 کیلو یگانه غریب گشته کشتی‌گیرانی از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. در 60 کیلو سمیه حیدری با پیروزی مقابل زهرا محمودی دیگر نماینده کشورمان و حریف قزاقستانی راهی دیدار فینال شد. محمودی نیز به دیدار رده‌بندی راه یافت. در 65 کیلو اکرم خانی به دیدار فینال راه یافت. زهرا مجدی نیز راهی دیدار رده‌بندی شد. در وزن 75+ کیلوگرم دینا دهنوی با پیروزی مقابل حریف ترکمنستانی به دیدار فینال راه یافت. سعیده رحیمی دیگر نماینده کشورمان به دیدار رده‌بندی رفت.

ادامه ناکامی‌های جودو

جودوکار نوجوان تیم ملی کشورمان پس از کسب یک پیروزی، نتیجه را به نماینده اوکراین واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

در ادامه رقابت‌های جودو قهرمانی نوجوانان جهان که با شرکت ۴۷۸ جودوکار از ۵۹ کشور به میزبانی بوسنی‌و‌هرزگوین برگزار می‌شود، جواد مرادی جودوکار وزن ۷۳- کیلوگرم پس از پیروزی مقابل حریف ازبکستانی در دومین مسابقه به دارنده مدال برنز اروپا باخت و حذف شد. آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها حمیدرضا ملک‌زاده است که امروز در وزن ۹۰- کیلوگرم روی تاتامی می‌رود. پیش از این نیز در وزن 55- کیلوگرم ابوالفضل محمودی پس از یک دور استراحت در مبارزه با بیامن ساگین بای از قرقیرستان بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت.

درگذشت قهرمان سابق بوکس آسیا

ایرج کیارستمی، قهرمان سابق بوکس آسیا دار فانی را وداع گفت.

ایرج کیارستمی، قهرمان سابق بوکس آسیا و مربی ارزنده بوکس ایران جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. وی سال 1342 در تهران متولد شد و از دوران کودکی تحت تاثیر مسابقات محمد علی کلی (قهرمان اسطوره‌ای بوکس جهان) به دنبال رشته بوکس رفت.زنده‌یاد کیارستمی قهرمان اسبق تیم ملی بوکس ایران بود و مدال نقره و برنز رقابت‌های قهرمانی آسیایی، برنز بازی‌های آسیایی 1990 پکن و حضور در المپیک 1992 بارسلون را در کارنامه خود داشت. پیشکسوت بوکس ایران از مدت‌ها پیش در بستر بیماری بود و سرانجام روز پنجشنبه 15 مردادماه دار فانی را وداع گفت.

انصاری‌فرد در راه یونان

کریم انصاری‌فرد تست‌های پزشکی باشگاه پانیونیوس یونان را با موفقیت پشت سر گذاشت تا در آستانه پیوستن به این تیم قرار گیرد. به گزارش ایسنا واسیلیشویچ، مدیر ورزشی باشگاه اوساسونا، انتقال انصاری‌فرد را در مراحل پایانی می‌داند. مدیر ورزشی باشگاه اوساسونا در این‌باره می‌گوید: کارهای انتقال کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی به لیگ یونان و تیم پانیونیوس در حال نهایی شدن است.‌ انصاری‌فرد تست‌های پزشکی این باشگاه را با موفقیت پشت سر گذاشته و بزودی انتقالش نهایی می‌شود.

شکست هندبال ایران از چین

سیزدهمین دوره مسابقات هندبال بانوان آسیا در رده سنی جوانان در حالی در قزاقستان آغاز شد که تیم ایران در اولین گام با نتیجه 32 بر 25 به چین باخت.

تیم ایران امروز مقابل ژاپن قرار می‌گیرد. در این مسابقات هفت تیم حضور دارند که به صورت دوره‌ای مقابل هم قرار می‌گیرند و پنج تیم برتر جواز حضور در مسابقات جهانی روسیه را به دست می‌‌آورند.

پرواز نوجوانان والیبال به آرژانتین

تیم والیبال نوجوانان ایران برای حضور در چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان(23 مرداد) راهی آرژانتین شد.

تیم ایران که در این رقابت‌ها در گروه C با تیم‌های لهستان، چین‌تایپه، شیلی و بلغارستان رقابت خواهد کرد با هدایت محمد وکیلی و ترکیب اسماعیل طالبی‌خامنه، رسول آقچه‌لی، محمود رسولی، میربابک موسوی گرگری، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی سوچلمایی، طیب عینی‌ثمرین، اسماعیل مسافر، علی‌اصغر مجرد، علی یوسف‌پور و پوریا یلی در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

شاگردان وکیلی در مرحله مقدماتی طی روزهای 24، 25، 26 و 27 مردادماه جاری به ترتیب با لهستان، شیلی، تایوان و بلغارستان دیدار می‌کنند. چهار تیم برتر گروه‌های چهارگانه این رقابت‌ها به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند و در این مرحله به صورت ضربدری با هم روبه‌رو می‌شوند.

قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه‌کشی مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا روز گذشته برگزار شد و طی آن ۲۰ تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. تقابل منچستریونایتد با کلوب‌بروژ بلژیک و دیدار لاتزیو و بایرلورکوزن از جمله دیدارهای جذاب این مرحله است. برنامه این دیدارها در زیر آمده است:

آستانه قزاقستان ـ آپوئل قبرس، اسکندربیو آلبانی ـ دیناموزاگرب کرواسی، سلتیک اسکاتلند ـ مالمو سوئد، باسل سوئیس ـ مکابی تل‌آویو رژیم اشغالگر قدس، باته بلاروس ـ پارتیزان صربستان، لاتزیو ایتالیا ـ لورکوزن آلمان، منچستریونایتد انگلستان ـ کلوب‌بروژ بلژیک، اسپورتینگ پرتغال ـ زسکامسکو روسیه، راپید وین اتریش ـ شاختار دونتسک اوکراین، والنسیا اسپانیا ـ موناکو فرانسه. دیدار رفت این رقابت‌ها سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ مرداد و دیدار برگشت ۳ و ۴ شهریور برگزار خواهد شد و تیم‌های صعودکننده از این دیدارها به مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه خواهند یافت.

قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال نوجوانان

با انجام قرعه‌کشی مرحله گروهی جام‌جهانی زیر 17سال فیفا، 24 تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، حریفان خود را در این مرحله شناختند.

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده در گروه اول شیلی، کرواسی، نیجریه و آمریکا، در گروه دوم انگیس، گینه، برزیل و کره‌جنوبی، در گروه سوم استرالیا، آلمان، مکزیک و آرژانتین، در گروه چهارم بل‍ژیک، مالی، هندوراس و اکوادور، در گروه پنجم آفریقای جنوبی، کاستاریکا، کره‌شمالی و روسیه و در گروه ششم نیوزیلند، فرانسه، سوریه و پاراگوئه قرار گرفتند. این رقابت‌ها از 25 مهر در شیلی آغاز می‌شود.

حمایت AFC از پلاتینی

موضع کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخابات جدید فیفا مشخص شد و قرار است از میشل پلاتینی حمایت کند. انتخابات فیفا قرار است روز 26 فوریه 2016 (هفتم اسفند) با حضور افرادی چون زیکو، میشل پلاتینی رئیس یوفا، پرنس علی بن حسین رئیس فدراسیون فوتبال اردن و چونگ مونگ جون کره‌ای برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها