مرد تبهکار که با تقلید صدا، خود را از بستگان نزدیک طعمه معرفی و به بهانه تصادف از آنها پول می‌گرفت، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۲۲۵۱۹

به گزارش جام‌جم، دوم مرداد امسال زنی با مراجعه به دادسرای ناحیه 31 تهران با طرح شکایتی، راز مرد کلاهبردار را فاش کرد.

این زن در شکایتش گفت: صبح دیروز مردی با من تماس گرفت و با تقلید صدا خودش را از بستگان نزدیک من معرفی و ادعا کرد در یک حادثه رانندگی دچار مشکل شده و نیاز سریع به پول دارد. با شنیدن این خبر سه میلیون تومان به حساب اعلام شده، واریز کردم. بعد از آن برای اطمینان از واریز پول با تلفن همراه فامیلمان تماس گرفتم اما او از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و متوجه کلاهبرداری شدم.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی با بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک مورد نظر متوجه شدند، این حساب در اهواز افتتاح شده است. در ادامه ردپای یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام امین 42 ساله در این پرونده به دست آمد. او پیش از این به همین شیوه در تهران از زنان خانه‌دار کلاهبرداری کرده بود. سرانجام ماموران دریافتند متهم در هتلی در شمال تهران اقامت دارد که هشتم مرداد او را دستگیر کردند.

امین پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران به ده‌ها فقره کلاهبرداری از شهروندان به شیوه تلفنی اعتراف کرد.

متهم درباره نحوه انتخاب مالباختگان گفت: به صورت تصادفی با شماره تلفن‌های مناطق شمال شهر تهران بویژه با پیش شماره‌22 تماس می‌گرفتم و با معرفی خود به عنوان اعضای خانواده، بستگان یا دوستان نزدیک کلاهبرداری می‌کردم.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی‌های پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که متهم از آنها نیز کلاهبرداری کرده بود.

یکی از مالباختگان گفت: فرد ناشناسی با خانه من تماس گرفت و گفت: مرا می‌شناسید؟ که من نیز با توجه به شباهت صدای این شخص با یکی از دوستان خانوادگی، وی را با نام کوچک داوود صدا کردم و او نیز با تائید هویت داوود، عنوان کرد تصادف کرده و نیاز مبرم به سه میلیون تومان پول دارد. من هم پول درخواستی را واریز کردم و چند ساعت بعد در تماس با داوود، متوجه کلاهبرداری شدم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: از تمام شهروندان درخواست می‌شود در صورت مواجهه با چنین شرایطی و پیش از هرگونه انتقال پول به حساب افراد ناشناس، از هویت فرد مورد نظر مطمئن شوند.

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی عنوان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری بویژه در مناطق شمال شهر تهران، تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر مالباختگان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها