دستگیری مظنون اصلی ترور قاضی مقدس

مظنون اصلی پرونده شهید مقدس صبح دیروز در درگیری مسلحانه در جنوب غرب تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۸۱۷۸۵

قاضی فخرالدین جعفرزاده ، سرپرست دادسرای جنایی تهران با اعلام این خبر به جام جم گفت : به دنبال فرار 3 مجرم خطرناک در تاریخ 24 خرداد ماه امسال از زندان رجایی شهر که با حفر تونل و با کمک 2 زندانی رای باز فرار کرده بودند ، این موضوع با جدیت در دستور کار ماموران قرار گرفت . جعفرزاده افزود: هنگامی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت ، چندی بعد با توجه به تهدیدهایی که از سوی متهمان علیه ماموران و قاضی مقدس صورت گرفته بود ، یازدهم مرداد ماه شهید مقدس ، سرپرست دادسرای ارشاد در خیابان بخارست هدف اصابت گلوله قرار گرفت و ناجوانمردانه به شهادت رسید.

رد پا

سرپرست دادسرای جنایی افزود: در پی این ترور ناجوانمردانه ، تیم های اطلاعاتی و عملیاتی وزارت اطلاعات و پلیس آگاهی با بررسی سرنخ های مربوط به این پرونده ، ردپای علی اشرف پروانه ، یکی از متهمان را مورد شناسایی قرار داده و سرانجام صبح دیروز (شنبه) این متهم در حوالی یافت آباد در حالی که به محاصره پلیس درآمده بود ، با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد که در پی این فرار ، ماموران اداره اول پلیس آگاهی با شلیک 4 گلوله اجازه فرار را از متهم سلب کرده و او را که بشدت زخمی شده بود ، دستگیر کردند و در بازرسی از وی ، یک قبضه سلاح کمری کشف و ضبط شد. قاضی جعفرزاده خاطرنشان کرد: حال متهم رو به بهبود است و تیمهای تحقیقاتی با توجه به شواهد و مدارکی که جمع آوری کرده اند ، در حال تحقیق از این متهم هستند. سرپرست دادسرای جنایی تاکید کرد: تحقیقات اولیه نشان می دهد که این متهم از سوی گروه های معاند و ضدانقلاب اجیر شده بود تا این ترور را صورت دهد. او افزود: تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

شروع یک ماجرا

یک مجرم خطرناک که با همدستی 2 نفر از دوستانش با حفر تونل 18 متری موفق به فرار از زندان شده بود ، روز گذشته از سوی پلیس آگاهی هدف گلوله قرار گرفت ، این شروع یک ماجرا بود . در یکی از روزهای خردادماه ، نگهبان زندان رجایی شهر هنگام آمارگیری از زندانیان متوجه غیبت 3 نفر از زندانیان شد. با بررسی این موضوع ، ماموران در مرحله بعدی با کشف مقادیری پلاستیک در اطراف اتاق ملاقات که نزدیک بخش تاسیسات بود ، متوجه شدند این 3 زندانی به نامهای علی اشرف پروانه ، اردشیر کشاورز و صدیق کریمی با حفر تونل 18 متری از داخل بند تا بخش تاسیسات زندان ، با همکاری 2 زندانی رای باز در روز ملاقات از محل خارج و سپس همراه افرادی که برای ملاقات به زندان آمده بودند ، از محل متواری شده اند.

تشکیل تیم ویژه

با بررسی درخصوص متهمان مشخص شد ، علی اشرف پروانه یک مجرم سابقه دار است که از مدتی پیش به اتهام سرقتهای مسلحانه به اعدام محکوم ، اما با اعتراض به حکم صادره با یک درجه تخفیف به 20 سال زندان محکوم شده بود. یک روز پس از فرار این 3 زندانی ، علی اشرف پروانه در تماس با مامورانی که او را دستگیر کرده بودند ، آنها را تهدید کرد که انتقام خواهد گرفت . با بررسی موضوع فرار ، سردار تقی زاده رئیس پلیس آگاهی تهران ، 2 تیم عملیاتی و ضربت پلیس را مسوول پیگیری و دستگیری مجرمان فراری کرد. با آغاز تحقیقات از سوی پلیس آگاهی ، مشخص شد این متهمان از چندی پیش هر شب مقداری از زمین را حفر کرده و با انتقال خاک به خارج از بند ، پس از 2 سال تونلی به طول 18 متر حفر و سپس در روز ملاقات ، فرار کرده اند.

شناسایی مخفیگاه

بنابراین گزارش ، تحقیقات بعدی پلیس مشخص کرد یکی دیگر از مجرمان فراری اردشیر کشاورز نام دارد که وی با 8 قبضه سلاح دستگیر و به اتهام قتل به مجازات مرگ محکوم شده بود. در ادامه این تحقیقات سرانجام ماموران اداره اول پلیس آگاهی با سرنخ هایی که به دست آوردند ، موفق به شناسایی مخفیگاه علی اشرف پروانه در حوالی یافت آباد تهران شدند و با صدور مجوز قضایی از سوی سرپرست دادسرای جنایی ، این محل به محاصره تیمهای عملیاتی و ضربت پلیس آگاهی درآمد. بر اساس این گزارش ، صبح روز گذشته ماموران با ورود به مخفیگاه زندانی فراری ، قصد دستگیری او را داشتند که متهم با مشاهده ماموران فرار کرد.

شلیک پلیس

با فرار متهم ، ماموران به تعقیب وی پرداختند و پس از اخطارهای مکرر ، سرانجام وی را از ناحیه پا هدف اصابت گلوله قرار دادند و او را دستگیر کردند. 5 نفر دیگر از همدستان متهم نیز در مخفیگاه زندانی فراری دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند. با انتقال متهم به بیمارستان ، بازپرس هنرمند تحقیق از وی را آغاز کرد.

متهم سابقه دار

روز گذشته یک مقام آگاه در پلیس آگاهی به خبرنگار ما گفت : علی اشرف پروانه ، یک جانی خطرناک با سوابق متعدد کیفری است و نامبرده 20 اردیبهشت سال 82 ، از سوی ماموران اداره آگاهی دستگیر و پس از محاکمه به زندان رجایی شهر منتقل شد. وی افزود: متهم در طول 2 سالی که محکومیت خود را سپری می کرد، با همدستی 2 نفر دیگر که همچنان تحت تعقیب هستند ، موفق به حفر این تونل 18 متری شده بودند. وی افزود: با دستگیری همدستان متهم در مخفیگاه این زندانی فراری ، اکنون فرضیه های مختلفی برای پلیس درخصوص برخی از سرقت های مسلحانه وجود دارد که موضوع به دستور قاضی فخرالدین جعفرزاده ، سرپرست دادسرای جنایی در حالی بررسی است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها