ارتقای سلامت لبنیات برنامه جدی وزارت بهداشت

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ارتقای سلامت لبنیات که از سال گذشته شروع شده، از برنامه‌های جدی و حساس ماست و باتوجه به حساسیت لبنیات، کارشناسان ما به‌طور منظم از شرکت‌های ذی‌ربط نظارت و گزارش‌ها را اعلام می‌کنند و با شرکت‌هایی که کوچک‌ترین تخلفی داشته باشند، برخورد شده و پرونده آنها به مراجع قضایی فرستاده می‌شود.
کد خبر: ۸۱۶۸۵۷

به گزارش ایسنا، هدایت حسینی افزود: ارتباط‌‌های موثری را با سازمان‌های ذی‌ربط از جمله استاندارد، دامپزشکی و جهاد کشاورزی برقرار کرده‌ایم که هدف از این ارتباط‌ها، ارتقای سلامت مواد غذایی و تبادل نظر با سازمان‌های مرتبط است.

وی تاکید کرد: نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای به مصرف‌کننده کمک می‌کند با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی، انتخاب آگاهانه داشته باشد.

حسینی درباره نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای نیز عنوان کرد که این برنامه مهم در حال اجراست و به تمامی دانشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده ابلاغ شده است تا به این ترتیب با افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقای سلامت جامعه، گام‌های موثری برداشته شود. حسینی با بیان این که سال گذشته فعالیت‌های بسیار خوبی در کاهش سموم باقیمانده انجام دادیم، تاکید کرد: این برنامه هم اکنون با جدیت در حال اجراست و نتایج نیز اعلام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و با هیچ گزینه‌ای معامله نمی‌کنیم و اگر متوجه شویم شرکتی سوءاستفاده کرده و تخلفی داشته، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها