فرهنگ واژگان

Malware

مخـفف عبـارت انگـــلیسیmalicious software به معنای بدافزار است و هر برنامه‌ای را که به منظور صدمه زدن به اطلاعات یا دسترسی غیرمجاز به رایانه افراد طراحی شده باشد، شامل می‌شود. انواع ویروس، کرم، تروجان و جاسوس‌افزارها در دسته Malwareها قرار می‌گیرند. گاهی یک Malware تا مدت‌ها به جمع‌آوری اطلاعات از رایانه کاربران می‌پردازد (همچون استاکس‌نت) و گاهی نیز این بدافزار از جنس باجگیر (CryptoLocker) بوده و ضمن رمزنگاری اطلاعات‌تان، برای آزادسازی آن مبلغی پول از شما درخواست می‌کند. دسترسی غیرمجاز به تنظیمات سیستمی، اعمال محدودیت در دسترسی به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل برای کاربر و ناتوانی کاربر در ایجاد تغییرات در سیستم‌عامل از جمله فعالیت‌های Malware به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۱۶۲۳۵

Windows Registry

رجیستری را قلب ویندوز به شمار می‌آورند. رجیستری همچون یک بانک اطلاعاتی است که اطلاعات مهم و ضروری سیستم‌عامل اعم از سخت‌افزار، نرم‌افزارهای نصب شده، تنظیمات سیستم‌عامل، اطلاعات پروفایل‌های کاربری به‌همراه تنظیمات شخصی‌سازی شده هر کاربر را در خود ذخیره می‌کند. ویندوز به‌طور مرتب و پیوسته به رجیستری مراجعه می‌کند و اعمال کوچک‌ترین تغییر اشتباه در رجیستری می‌تواند عملکرد کل سیستم‌عامل را با مشکل مواجه کند.

توجه داشته باشید در حالت عادی کاربران نیازی به مراجعه به رجیستری یا اعمال تغییرات در آن ندارند، اما در صورت بروز مشکل یا چنانچه قصد داشته باشید ترفندهایی را در برنامه‌ها یا سیستم‌عامل اجرا کنید، رجیستری بهترین انتخاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها